سیستم دفاع هوایی عربستان راکت بالستیک یمنی را دفع کرد

© AP Photo / John Gapsسیستم دفاع هوایی عربستان راکت بالستیک یمنی را دفع کرد
سیستم دفاع هوایی عربستان راکت بالستیک یمنی را دفع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی این راکت را در شمال شهر جیزان، واقع در نزدیکی سرحد یمن دفع و خنثی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز (Sky News Arabia)، سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی روز چهارشنبه، ۴ اپریل راکت پرتاب‌شده توسط شورشیان جنبش "انصارالله" (حوثی‌ها) از خاک یمن، را رهگیری و از بین برده است.

حوثی‌ها اعلام نموده اند که این راکت را به مقصد ذخیره‌گاه یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان Saudi Aramco پرتاب نموده اند. تاهنوز از خسارهٔ احتمالی این حمله معلوماتی در دست نیست.

هدف قرار گرفتن عربستان با راکت های یمنی + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
هدف قرار گرفتن عربستان با راکت های یمنی + ویدئو

قابل یادأوریست که حوثی‌ها در گذشته نیز چندین بار خاک عربستان سعودی را هدف حملات راکت‌های بالستیک قرار داده اند، که هر بار سیستم‌های دفاع هوایی عربستان سعودی قادر به رهگیری و از بین‌بردن آنها شده اند. به تاریخ ۲۵ مارچ سال جاری سیستم‌های دفاع هوایی عربستان سعودی هفت راکت پرتاب‌شده توسط شورشیان را رهگیری نموده اند که از آن جمله سه راکت را در آسمان ریاض دفع نمودند. در نتیجهٔ سقوط قطعات یکی از راکت‌ها یک شهروند مصر کشته و دو تن دیگر زخم برداشتند.

در یمن از سال ۲۰۱۴ بدینسو جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. از سال 2015 به بعد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی می‌کند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала