استجواب رییس کمیسیون انتخابات از سوی مجلس

© Photo / IEC Afghanistan Facebookاستجواب رییس کمیسیون انتخابات از سوی مجلس
استجواب رییس کمیسیون انتخابات از سوی مجلس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس کشور روز چهارشنبه رئیس کمیسیون مستقل انتخابات را در نشست استعمایه این مجلس فرا خواند تا چالش های که در برابر برگزاری انتخابات وجود دارد، روشن گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، شماری از نمایندگان مردم درمجلس بیان کردند که قانون اساسی به گونه آشکار در روند انتخابات نقض میشود و در وضعیت کنونی پنجاه درصد مردم در انتخابات شرکت نخواهند توانست.
نعمت الله غفاری نماینده هلمند در مجلس گفت: در مورد انتخابات عملاً قانون اساسی نقض میشود. قرار است انتخابات در ماه میزان برگزار شود؛ درحالی که تقویم انتخابات ریاست جمهوری بربنیاد قانون در ماه میزان اعلام میشد.
علی اخلاقی نماینده غزنی در مجلس نیز تصریح نمود:بخاطر مشکلات امنیتی پنجاه در صد مردم در انتخابات شرکت کرده نمی توانند و هفتاد در صد زنان در سراسر کشور تذکره ندارند. چگونه مشارکت تضمین خواهد شد؟
در همین حال رئیس کمیسیون انتخابات عبدالبدیع صیاد اظهار نمود که انتخابات با استقلالیت کامل و بدون هر گونه مداخله در کشور برگزار خواهد شد.
آقای صیاد افزود: ما اطمینان میدهیم که با صداقت کار میکنیم و اجازه فساد و تقلب به کسی داده نخواهد شد. تعهد میکنیم که در طرح و پلان های کاری کمیسیون منافع ملی را به گونه جدی در نظر بگیریم. از استقلالیت کمیسیون دفاع خواهیم کرد و این پروسه ملی با شفافیت به پیش خواهد رفت.
نمایندگان مردم درمجلس تاکید ورزیدند که برگزاری انتخابات در کشور یک نیاز جدی است و تا هنگامی که زمینه سازی لازم برای این روند از سوی حکومت صورت نگیرد، دشوار خواهد بود تا انتخابات فراگیر در کشور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала