دومین مشاور امنیت ملی ترامپ هم کاخ سفید را ترک می کند

© AFP 2023 / NICHOLAS KAMMدومین مشاور امنیت ملی ترامپ هم کاخ سفید را ترک می کند
دومین مشاور امنیت ملی ترامپ  هم کاخ سفید را ترک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین مشاور امنیت ملی امریکا که مخالف مواضع سیاست خارجی رئیس جمهور امریکا بود، کاخ سفید را ترک می کند.

جنرال مک مستر به حیث  مشاور جدید امنیت ملی ترامپ منصوب شد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال مک مستر به حیث مشاور جدید امنیت ملی ترامپ منصوب شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، هربرت مک‌مستر جمعه در مراسم تودیع خودش درباره رهبری شورای امنیت ملی امریکا گفت: ما به رئیس‌ جمهوری امریکا کمک کردیم یک رهنمود راهبردی برای ایالات متحده با هدف نگهداری از مردم امریکا، ارتقای سعادت امریکا، حفظ صلح از طریق قدرت و پیشرفت نفوذ امریکا تدوین کند.

او همچنین به تلاش‌های دولت ترامپ برای محدود کردن اقدامات "بی‌ثبات کننده" ارتش روسیه در سراسر جهان از جمله در اوکراین و سوریه اشاره کرد. مک‌مستر به این نکته هم اشاره کرد که امریکا همچنان با تلاش‌های این کشور برای مداخله در روند انتخاباتی امریکا گلاویز است.
او همچنین به موضوع "رویکرد واقع‌بینانه" ایالات متحده به چین نیز پرداخت. 
خروج مک‌مستر از کاخ سفید پس از ماه‌ها تنش با ترامپ صورت می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، مک‌مستر چندان با مواضع سیاست خارجی ترامپ موافق نبوده است و ترامپ هم مدت‌ها بحث اخراج مک‌مستر را به تعویق انداخته بود تا جایگزین مناسبی بیابد.

اکنون قرار است جای او را جان بولتون؛ یک سیاستمدار افراطی امریکایی بگیرد که ضد ایران، روسیه، مخالف سازمان ملل و پشتیبان رژيم اسراییل است.

یادآوری می کنیم، که پیش از او، مایکل فلین این سمت را در دست داشت. فلین به مدت 24 روز از 20 جنوری تا 13 فیبروری 2017 به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت کرد.
مایکل فلین در فیبروری 2017 به دلیل اتهامات مطرح شده در خصوص حواشی تحریم‌های امریکا علیه روسیه و ارتباطات او با سفیر روسیه از سمت خود استعفا کرد. دوره تصدی او کوتاه‌ترین دوره در بین مشاورین امنیت ملی امریکا است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала