نگرانی ناتو از مدرنیزه سازی تسلیحات هسته ای روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی ناتو از مدرنیزه سازی تسلیحات هسته ای روسیه
نگرانی ناتو از مدرنیزه سازی تسلیحات هسته ای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می گوید که روسیه مدرن سازی سلاح های هسته ای خود را ادامه می دهد، بنابراین ناتو نیز باید بازدارندگی هسته ای را تقویت کند

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو هنگام بازدید از دفتر مرکزی فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده (StratCom)، اعلام کرد
جان هیتن، رئیس دفتر فرماندهی مرکزی ایلات متحده هنگام استقبال از استولتنبرگ خاطر نشان ساخت که، این اولین سفر ناتو در به 54 سال گذشته به مرکز فرماندهی استراتیژیک نیروی هوایی ایالات متحده است.

دبیر کل اتحاد آتلانتیک شمال"ناتو" بر اهمیت StratCom برای امنیت تمام کشورهای عضو ناتو تاکید کرد". همچنین "استولتنبرگ" در مورد "پرابلم گسترش سلاح های هسته ای" ابراز نظر کرد.  

افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

ینس استولتنبرگ ، دبیرکل ناتو گفت: تسلیحات هسته‌ای امریکا که تحت نظارت فرماندهی نیروهای استراژیک این کشور (STRATCOM) بوده و در اروپا مستقر هستند در واقع ضامن امنیت و بازدارندگی برای کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
وی افزود: بسیاری فکر می کردند که اهمیت استراتژیک این تسلیحات پس از پایان جنگ سرد کاهش یابد. در صورتی که اکنون با توجه به خطرات و تهدیدهای اشاعه تسلیحات هسته‌ای وجود این تسلیحات مثل گذشته با اهمیت است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала