رهبر کوریای شمالی بلاخره از مذاکره با آمریکا سخن گفت

© REUTERS / Damir Sagoljرهبر کوریای شمالی بلاخره از مذاکره با آمریکا سخن گفت
رهبر کوریای شمالی بلاخره از مذاکره با آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بلاخره سکوتش را شکست و برای نخستین بار از مذاکره با ایالات متحده امریکا با رسانه ها سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس مرکزی کوریای شمالی، کیم جونگ اون رهبر این کشور روز گذشته در نشست حزب حاکم کارگران کوریای شمالی، به بررسی گفتگو‌های احتمالی با امریکا و تحولات در روابط دو کوریا پیش از نشست مشترک با کوریای جنوبی در بیست و هفتم اپریل پرداخت.
خبرگزاری رسمی کوریای شمالی روز سه‌شنبه ضمن اعلام این مطلب، در نخستین اشاره خود به گفتگو‌های رسمی با امریکا و نشست مشترک با سئول اعلام کرد که کیم جونگ اون مسائل تاکتیکی و راهبردی مد نظر خود را با اعضای حزب کارگران کوریای شمالی در میان گذاشت.
روز یکشنبه یک مقام آمریکایی مدعی شد کوریای شمالی برای نخستین بار به امریکا اعلام کرده که، آماده است زمانی که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، دیدار می‌کنند، در خصوص عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا گفتگو کند.
این نخستین باری است که خبرگزاری رسمی کوریای شمالی به نشست رهبران این کشور وامریکا اشاره می‌کند.
ایالات متحده امریکا پیشتر با اعلام نشست قریب الوقوع دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون قبل از پایان ماه می ناظران و تحلیلگران را غافلگیر کرد.موافقت کوریای شمالی با برگزاری نشست و دیدار با رئیس جمهوری امریکا در ابتدای امر از سوی فرستادگان کوریای جنوبی که با کیم جونگ اون دیدار داشتند، مطرح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала