روسیه خاموش ساختن طیارات بی پیلوت امریکایی را در سوریه فرا گرفته است

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtروسیه خاموش ساختن طیارات بی پیلوت امریکایی را در سوریه فرا گرفته است
روسیه خاموش ساختن طیارات بی پیلوت امریکایی را در سوریه فرا گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متوقف ساختن سیگنال های سیستم راهنمایی ماهواره یی GPS طیارات بی پیلوت امریکایی توسط نظامیان روسیه در سوریه بر پیشبرد عملیات در سوریه تائثیر منفی بجا میگذارد.

کورتی کوب (Courtney Kube) ژورنالیست تلویزیون NBC News امریکا میگوید، چهار نماینده رسمی امریکا خبر دادند که نظامیان روسی طیارات بی پیلوت امریکایی را خاموش می سازند که در آسمان سوریه فعالیت میکنند و بدینوسیله عملیات نظامی امریکا را مشکل می سازند.

روسیه خاموش ساختن چند طیاره کوچک بی پیلوت امریکایی را چند هفته قبل آغاز نمود. شخصیت های رسمی امریکا اعلام نموده که این کار بعد از یک سلسله حملات مقدماتی با استعمال سلاح کیمیاوی در غوطه شرقی که تحت کنترول جنگجویان در سوریه قرار دارد، صورت گرفته است. ماموران توضیح نمودند، نظامیان روسیه از این نگران بودند که نظامیان امریکایی به این حملات پاسخ خواهند داد و خاموش ساختن سیستم  GPS طیارات بی پیلوت امریکایی را آغاز کردند که در این منطقه فعالیت مینمودند.

به گفته دوکتور تود هامفریس (Todd Humphreys)، مدیر لابراتوار راهنمایی رادیویی پوهنتون تکزاس در اوستین، پرازیت های که به معنی متوقف ساختن یا شفرسازی سیگنال های آخذوی طیاره بی پیلوت از ماهواره GPS می باشد، کار پیچیده نیست.

هامفریس، کارشناس در باره سپوفینگ (تمثیل اتصال که به کمک آن جانب سوم بر چنین معلومات دسترسی پیدا میکند — تبصره مدیریت مسوول) و خاموش ساختن GPS، هشدار میدهد که این کار میتواند تائثیر قابل ملاحظه بر طیارات بی پیلوت امریکایی بجا بگذارد، باعث خرابی یا سقوط آنها گردد. او گفت:« حد اقل، این میتواند باعث مغالطه جدی» برای آپریتور طیاره بی پیلوت در روی زمین گردد، اگر طیاره بی پیلوت راجع به موقعیت نادرست خبر میدهد یا مفقود گردد.  

هامفریس معلومات داد، تحلیلگران امریکایی برای اولین بار با امکانات نظامیان روسی در باره خاموش ساختن طیارات بی پیلوت چهار سال قبل در شرق اوکراین مواجه گردیده بودند. او افزود که پرازیت قابل ملاحظه به مثابه سیگنال های ضعیف از فضا کشف شده بودند که از روی زمین «منعکس میشدند». خاموش سازی « اثرگذاری نسبتاً قابل ملاحظه بر طیارات بی پیلوت سازمان ملل متحد ثابت شدند که جهت کنترول نمودن این منطقه تلاش می نمودند. در نتیجه طیارات بی پیلوت طی چندین روز به هوا بلند شده نمی توانستند و به تحقق جمع آوری معلومات کشف موفق نشدند».

وزارت دفاع امریکا که بر مسایل تامین امنیت پیلوتان تاکید نموده، اعلام داشته که معلومات راجع به این که آیا پرازیت میتواند به علت سقوط طیاره بی پیلوت مبدل گردد یا نه، افشا نخواهد کرد. ایریک پاهون (Eric Pahon) نماینده پنتاگون گفت:« نظامیان امریکایی اقدامات کافی متقابل و اقدامات حفاظتی را جهت تامین امنیت دستگاه های پروازی سرنشین دار و بی پیلوت، نیروها و هیات های ما اتخاذ میکنند که آنها از ایشان حمایت میکنند».

اما یک مامور تائید کرد که تاکتیک روسیه (خاموش ساختن و شفرسازی سیگنال ها) بر عملیات نظامی امریکا در سوریه تائثیر میکند.

طیارات بی پیلوت که تا به حال بر آنها اثرگذاری میشد، دستگاه های پروازی کوچک اکتشافی به مقایسه طیارات بی پیلوت بزرگ مانند (Predator) و ریپیر (Reaper) بودند که اکثراً در شرایط محاربوی فعالیت میکنند و میتوانند مسلح باشند.

دوکتور هامفریس می افزاید، اگرچه حملات در ساحه سایبیری رخ میدهند، نتائیج آنها جدی می باشند. او گفت:« آنها (حملات سایبیری)، نسبت به مرمی، کمتر خطرناک اند، اما گاهی تائثیر آن به عین اندازه تخریب کننده می باشد. این گویی بر طیاره بی پیلوت توسط امواج رادیویی بجای مرمی شلیک میکند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала