واکنش ایران به حمله راکتی امریکا علیه سوریه

© Flickr / sipoواکنش ایران به حمله راکتی امریکا علیه سوریه
واکنش ایران به حمله راکتی امریکا علیه سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران و شماری از سناتور های کنگره ایالات متحده، حملات راکتی امریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حملات راکتی ایالات متحده امریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن هشدار داد.
در بیانیه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است که این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است. در بیانیه همچنین گفته می شود که امریکا این حمله را به دلیل شکست در مبارزه علیه داعش در سوریه انجام داده است.

علاوه بر ایران، تعدادی از سناتورهای ایالات متحده نیز،حمله راکتی ایالات متحده امریکا و متحدانش به سوریه را مورد انتقاد قرار دادند. کیم کئین یک تن از سناتوران ایالات متحده، حمله راکتی امریکا بالای سوریه را غیر قانونی نامید و اعلام کرد که این حمله بدون دریافت مجوز از کنگره امریکا، صورت گرفته است.
سناتوران کنگره امریکا خاطر نشان می سازند که:" کنگره امریکا باید ازدادن اختیارات به رئیس جمهور به صادر کردن حملات خودداری نماید. زیرا امروز این حمله بالای سوریه صورت گرفت، اما فردا می تواند بالای کوریای شمالی حمله صورت گیرد."
ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفت.
حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه به وقت محلی ادامه داشت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه ساقط شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала