احمدولی مسعود: ریاست جمهوری اشرف غنی آخرین مدل حکومت قومی خواهد بود

© Photo / فحه مسعوداحمدولی مسعود: ریاست جمهوری اشرف غنی آخرین مدل حکومت قومی خواهد بود
احمدولی مسعود: ریاست جمهوری اشرف غنی آخرین مدل حکومت قومی خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بنیاد احمدشاه مسعود در واکنش به آغاز روند ثبت نام رای‌دهندگان انتخابات در یادداشتی نوشت: اگر از آنچه بر ما گذشت بیآموزیم و امروز به خود اعتماد کنیم، بدون هیچ شکی ریاست جمهوری اشرف غنی، بعنوان آخرین مدل حکومت قومی در ویترین تاریخ قرار خواهد گرفت

به گزارش اسپوتنیک، ولی مسعود نوشته است: "با زوال حکومت موجود، نمادی از دورهٔ تعصب و تفرقه، قوم بازی و وابستگی، فساد و مافیا پروری، خشونت و سلطه‌گری به سر خواهد رسید. مسعود گفت: «بدبختانه طی چهار سال حکومتداری آقای غنی آنچه همه با همهٔ وجود تجربه نمودیم، در مسیر معکوس آن، یادآور برگشت به گذشته‌های تلخ و ناکام تاریخی می‌باشند.
رئیس بنیاد احمدشاه مسعود نوشت: "حریف انتخاباتی خود، اصلاحات و همگرایی را با بی برنامگی، ندانم کاری، پراگندگی، سکوت و عقب‌نشینی به حاشیه راند، با سیاست تفرقه اندازی قومی ـ زبانی میان مردم شگاف‌ها و بی‌اعتمادی خلق کرد."
وی در ادامه تصریح کرد: با وجود همهٔ این تلاش‌های خصمانه، عقبگرایانه، لجوجانه، عقده گشایی‌ها، به اطمینان می‌گویم که برگشت افغانستان به گذشته ناممکن است. امروز با حضور پُرشور و پُرشعور جوانان پرسشگر و حق طلب با توکل به خدا، می‌توانیم در چارچوب یک نقشه راه جامع میان نیروهای معتقد و متعهد به ارزش‌های امروزی با توافق در محور یک نظام باقاعده و متعادل، از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب گذار نماییم.
مسعود در انتها گفت: به جای مصرف بی‌جهت وقت و انرژی، فعالیت‌های بی‌حاصل نمایشی-پوپولیستی، افتخار فروشی و خود راضی نگهداشتن، در مسیر راهی که هدف آن مشخص و رسیدن به آن عملی است قرار گیریم. با دیدگاه روشن، استراتیژی مدون، روابط عامه، شبکه‌سازی، راه‌اندازی گفتمان، ایجاد مشترکات، مدیریت تفاوت‌ها، اعتماد سازی و تفاهم برنامه خود را آماده سازیم، وارد عمل شویم. تا اینکه خدا بخواهد رژیم موجود در جایگاه آخرین صحنهٔ نمایشنامهٔ دروغ و فریب و فساد برای همیش در حافظهٔ تاریخ سپرده شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала