حکایت باشندگان دمشق از چشم‌دید شان از حمله راکتی امریکا بر سوریه

© AP Photo / Hassan Ammarحکایت باشندگان دمشق از چشم‌دید شان از حمله راکتی امریکا بر سوریه
حکایت باشندگان دمشق از چشم‌دید شان از حمله راکتی امریکا بر سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان پایتخت دمشق به شمول کودکان درمورد لحظۀ آغاز حمله راکتی امریکا و متحدانش بر سوریه و تماشای حمله از بام‌های منازل‌شان، حکایت نموده اند.

ابوعلی، باشنده منطقۀ رکن الدین که در نزدیکی قریۀ بمباردمان‌شده برزه قرار دارد به اسپوتنیک گفت: "ما از صدای انفجارها بیدار شدیم. تمام شیشه‌ها و مبل در خانه می‌لرزید. ما مستقیم به بام بالا شدیم تا ببین که چه شده است. فهمیدیم که مرکز علمی — تحقیقاتی در برزه را که در نزدیکی ما قرار دارد، بمباردمان می‌کنند".

اهداف واقعی حمله راکتی بر سوریه اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
اهداف واقعی حمله راکتی بر سوریه اعلام شد

وی افزود: "به‌خوبی دیده می‌شد که چگونه راکت‌های سیستم دفاع هوایی راکت‌های دشمن را رهگیری و دفع می‌کرد. از برخورد راکت‌ها نور روشنی پخش می‌شد و صداهای بلند به گوش می‌رسید. من خودم دیدم که تقریباً پنج راکت از زمین بلند شدند و راکت‌هایی که به طرف ما در پرواز بودند را دفع کردند".

 جعفر مهنا، خبرنگار سوری که در دمشق زندگی می‌کند چشم‌دیدش را به اسپوتنیک چنین بیان کرد: "هیچ‌کس در منطقه ما به زیرزمینی پایین نشد. سوری‌ها در طول 8 سال گذشته آنقدر به خطرها عادت کرده اند که هیچ نگران نشدند و در پی پنهان‌شدن از حمله جدید نبودند. به‌خصوص به یادم مانده که تمام بالکن‌ها و بام‌ها پُر از کودکانی بود که راکت‌ها و فعالیت سیستم دفاع هوایی را تماشا می‌کردند. پس از طلوع آفتاب، مردم به مرکز شهر رفتند. آنها در مقابل ساختمان ادارۀ عمومی رادیو تلویزیون پیروزی نیروهای دفاع هوایی سوریه را جشن گرفتند".

شب شنبه، ۱۴ اپریل، بر اماکن نظامی و ملکی سوریه حملهٔ راکتی توسط طیاره‌ها و کشتی‌های ایالات متحده امریکا، بریتانیا و فرانسه صورت گرفت. از جمله ۱۰۳ راکت کروز پرتاب‌شده، سیستم دفاع هوایی سوریه قادر به رهگیری ۷۱ راکت شد. حملهٔ راکتی توسط سیستم‌ها اس — ۱۲۵ و اس — ۲۰۰، "بوک"، "کوادرات" و "اسا"، که در زمان شوروی ساخته شده بودند، دفع شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала