اعتراف رئیس جمهور فرانسه به بی نتیجه بودن حملات سوریه

© AFP 2023 / Philippe Wojazerاعتراف رئیس جمهور فرانسه به بی نتیجه بودن حملات سوریه
اعتراف رئیس جمهور فرانسه به بی نتیجه بودن حملات سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه پذیرفت و گفت، که این گونه حملات هیچ چیزی را حل نمی کند.

بیانیه اسد پس از حمله امریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
بیانیه اسد پس از حمله امریکا به سوریه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون گفت: من واقعا نگران هستم. وقتی اصول پیش رویمان نگاه می کنیم، باید از خود بپرسیم به کجا می خواهیم برویم. اینگونه حملات به سوریه هیچ چیزی را حل نمی کند.

ماکرون گفت: به منظور یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بیرون شدن از بن بست سوریه آمادگی داریم، که با همه طرف‌های حاضر در سوریه از جمله روسیه، ترکیه و ایران و حتی خود دولت سوریه و همه گروه های مخالف گفت و گو کنیم.
رئیس جمهوری فرانسه از همه کشورها خواست به آنچه وی «تلاش بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان در سوریه» خواند، ملحق شوند.
وی در پایان از اختصاص 50 میلیون یورو برای کمک به سازمان های غیردولتی فعال در سوریه خبر داد، اما اشاره ای به این منابع مالی نکرد.

ماکرون تا پیش از حمله به سوریه همراه با متحدانش همواره از آن دفاع می کرد، اما پس از انتقادهای زیاد سیاستمداران فرانسوی از مواضع اش عقب نشینی کرده است.

پیش از این، سیاستمداران فرانسوی از مشارکت فرانسه در اقدام نظامی در برابر سوریه به همراه امریکا و انگلیس از ماکرون به شدت انتقاد کرده بودند.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفته است.

این حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی سوریه، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه  به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه از بین برده شده اند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала