پشت پرده حمله کیمیاوی به دوما

© Sputnik / Nour Molhemپشت پرده حمله کیمیاوی به دوما
پشت پرده حمله کیمیاوی به دوما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از شرکت کنندگان صحنه‌سازی حمله کیمیاوی به شهر دومای سوریه، جزئیات این حادثه را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، مصطفی، کودک ۱۰ ساله ای است که در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه زندگی میکند. او یکی از کودکانی است که در ویدیو «کلاه سفیدها» در مورد حمله کیمیاوی به شهر دومای سوریه ظاهر شده بود.

این پسر خردسال در ابتدا نمیخواست با خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک مصاحبه کند، زیرا که به گفته او گروه تروریستی «جیش الاسلام» در سال های اخیر به همه گفته بودند که همه کسانی که در سرزمین های تحت تسلط دولت سوریه زندگی میکنند از کودکان خوششان نمی آید و اگر آنها را ببینند میکشند.

پس از مدتی به صحبت کردن آغار کرد و پرسید: «اگر من به شما بگویم که آنجا چی کاری انجام دادیم، شما من را نمیکشید؟»

مصطفی: «آنها ما را در نزدیک شفاخانه جمع کردند و گفتند که اگر مطابق امر شان یک کار را به درستی انجام بدهیم به ما کلچه و کچالو میدهند. تعدادی از آنها بوجی های بزرگ را آوردند اما ما نمیدانستیم که در آن چی بود. زمانی که وارد شفاخانه شدیم ما را گرفتند و بالای ما آب ریختند و پس از آن از ما عکس گرفتند. به ما غذا دادند و گفتند که حالا میتوانیم برویم و بازی کنیم به خاطر اینکه کار را به خوبی انجام دادیم و حرف آنها را گوش کردیم.»

قابل یادآوری است، پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات کیمیاوی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد کیمیایی توسط اردوی سوریه را رد نمود. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد کیمیاوی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی میباشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала