نماینده ناتو به دیدار حکمتیار رفت

© AP Photoنماینده ناتو به دیدارحکمتیار رفت
نماینده ناتو به دیدارحکمتیار رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کورنلیوس زیمرمن نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در کابل دیدار کرد .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " آریانا نیوز" در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرده است «کورنلیوس زیمرمن» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان به دیدار «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان رفته است.
در این دیدار دو طرف درباره انتخابات آینده و همچنین مسایل سیاسی افغانستان گفت‌وگو کردند اما جزئیات بیشتر از این دیدار منتشر نشده است.
پیش از این برخی کارشناسان تلاش دولت افغانستان برای بازگرداندن حکمتیار را برگ برنده خود می‌دانستند زیرا گمان می‌کردند که وی به عنوان یک ملی‌گرای پشتون بر خلاف احزاب شمالی افغانستان خواستار تقویت حکومت مرکزی این کشور است.
حکمتیار در کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و «عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی نیز حمایت خود را از غنی اعلام کرد اما اخیرا در کنار دیگر احزاب افغانستان دولت این کشور را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم می‌کند.
وی سال گذشته نیز در پی فشارهای احزاب سیاسی بر دولت افغانستان برای اعمال اصلاحات در کمیسیون انتخابات این کشور، همواره ضمن مخالفت با این تلاش‌ها، از سیاست‌های انتخاباتی حکومت وحدت ملی حمایت می‌کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала