امریکا کشورهای جهان را به مسابقه جدید تسلیحاتی می‌کشاند

© AFP 2023 / MICHAL CIZEKامریکا کشورهای جهان را به مسابقه جدید تسلیحاتی می‌کشاند
امریکا کشورهای جهان را به مسابقه جدید تسلیحاتی می‌کشاند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه اعلام نموده است که ایالات متحده امریکا کشورهای جهان را وادار به مسابقه جدید تسلیحاتی می‌کند و تمایل به حفظ برتری در امور بین‌المللی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه، 24 اپریل) در جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: "امروز ما شاهد تحول در روابط بین‌المللی و تغییر آنها به سیستم چند قطبی می‌باشیم که این تحول حوزه‌های نفوذ را از سر مشخص ساخته و رقابت برای بدست آوردن رهبری منطقوی و جهانی را شدت بخشیده است. ایالات متحده امریکا در این شرایط تمایل به حفظ برتری در امور بین‌المللی دارد، از تمام ابزارها به شمول ابزارهای نظامی استفاده می‌کند و کشورها را به مسابقه تسلیحاتی جدید می‌کشاند".

روسیه علاقمند مسابقه تسلیحاتی  با آمریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
روسیه علاقمند "مسابقه تسلیحاتی " با آمریکا نیست

شایگو یادآور شد که واشنگتن آمادۀ همکاری متساوی الحقوق حتی با متحدان سنتی اش نمی‌باشد. وزیر دفاع روسیه افزود: "اسناد جدید امریکا درمورد دفاع و امنیت ملی این کشور، تمایل به تجدید نظر در مهمترین توافقنامه‌های بین‌المللی به شمول تصامیم سازمان ملل متحد و اصول اساسی سازمان تجارت جهانی، این موضوع را تایید می‌کنند".

به گفتۀ وزیر دفاع روسیه، "امریکا بدون اینکه خجالت بکشد، اعلام می‌کند که می‌توان با اتکا به قدرت نظامی، روندهای غیرمناسب امریکایی در سیاست بین‌المللی و تجارت جهانی را تنظیم کرد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала