رودچنکوف اعتبار خود را در محکمه از دست داد

© Sputnik / Valeriy Melnikovگریگوری رودچنکوف اسبق مرکز ضد دوپنگ مسکو
گریگوری رودچنکوف اسبق مرکز ضد دوپنگ مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گریگوری رودچنکوف مخبر WADA هویت شخص اگاه با اطمینان در امور دوپنگ سپورت روسیه را در محضر محکمه از دست داده است

محکمه سپورتی (CAS) ازاستماع شواهد کیمیادان فراری روسی به مثابه دلایل جرم الکساندر سپورتمین سکی باز امتناع ورزید که بنا به اظهارات رودچنکوف از دستیابی به مدال طلا در مسابقات سوچی 2014 محروم گردیده بود.

در محکمه از وی در مورد مواد مایع کاکتل "دیوشس از ترکیب الکاگول با دوپینگ" که دانشمندان روسی برای سپورتمین ها ایجاد نموده بودند، سوال شد و او در جواب به قضات گفت، هیچگاه ندیده است که در روسیه به سپورتمین ها چنین کاکتل را داده باشند و ندیده است که سپورتمین های روسیه چنین کاکتل را خودمختار نوشیده باشند و یا اصول تهیه انرا از کسی آموخته باشند.

برعلاوه، وی اظهار داشت که هیچگاه سپورتمین های روسیه را در حالت تهیه چنین دوپینگ مشاهده ننموده است. وی افزود که هیچگاه سپورتمین های روسیه دست به چنین عملی هم نزده است..

اعتراف دروغین گریگوری رودچنکوف در سابق ریاست لابراتوار ضد دوپنگ مسکو را به عهده داشت و از آغاز سال 2016 در امریکا بودوباش می نماید باعث آغاز تحقیقات در سیستم تبدیل نمونه دوپنگ در سطح دولتی روسیه گردید که گویا در جریان مسابقات المپا سوچی به شکل وسیع از آن استفاده گردیده است.

به اساس کتابچه یادداشت وی، در آغاز مسابقات فهرست "دیوشس" متشکل از لست سپورتمین های روسی بود که با دوپینگ ارتباط میگرفت. وی در سال 2014 این فهرست تهیه شده خود را به غرب تسلیم کرد.

سپس چندین سپورتمین قهرمان روسیه از شرکت مسابقات و مدال هایشان محروم شدند.

در نتیجه تحقیقات کمسیون مستقل بین المللی کمیته المپیا، روسیه از شرکت در مسابقات المپا 2018 کوریائی جنوبی محروم گردید و صرف یک تعداد ازسپوتمین های روسیه توانستند تحت درفش "المپیا" در مسابقات شرکت نمایند، که نتایج خوب را باخود آوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала