شک و تردید سازمان اطلاعات امریکا از مسدود شدن آزمایشگاه هسته ای کوریای شمالی

© AP Photo / Airbus Defense & Space/38 North/Pleiades CNES/Spot Imageشک و تردید سازمان اطلاعات امریکا از مسدود شدن آزمایشگاه هسته ای کوریای شمالی
شک و تردید سازمان اطلاعات امریکا از مسدود شدن آزمایشگاه هسته ای کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزمایشگاه هسته‌ای زیرزمینی که کوریای شمالی اعلام کرد، مسدود شده، هر لحظه احتمال دارد، دوباره، مورد استفاده قرارگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رویترز"سازمان اطلاعات امریکا این مطلب را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات سرویس های جاسوسی ایالات متحده امریکا ،با وجود نشر گزارشات سال گذشته از بروز حوادث در آنجا، احتمال دارد که این آزمایشگاه اکنون نیز مورد استفاده قرار گیرند.
در سپتمبر سال گذشته از فروریختن تونل در آزمایشگاه هسته ای زیر زمینی گزارشاتی منتشر شد که گویا باعث مرگ حدود 200 نفر شده است.
27 اپریل کیم جونگ اون اولین رهبر کوریائی شمالی میباشد که خط غیر نظامی را عبور نموده داخل قلمرو کوریائی جنوبی شد.
رئیس جمهور کوریائی جنوبی در آنطرف سرحد از رهبر کوریائی شمالی پذیرائی نمود.
در نتیجه نشست بین کوریائی ها، اعلامیه مشترک اتخاذ گردید و در آن آمده است که کوریائی شمالی و جنوبی در جلب حمایت جامعه بین المللی از شبه جزیره خارج از سلاح هستوی سعی خواهند ورزید.
گفته میشود که هر دو جناح برای تامین اعتماد و کاهش تشنج نظامی در عرصه کاهش مرحله ای تسلیحات به توافق رسیدند و تائید نمودند که پابند به توافقتانه عدم تعرض و عدم استعمال سلاح اتمی علیه یکدیگر می باشند.
آنها همچنین اعلام کردند برای برقراری صلح دائمی و بادوام در شبه جزیره کوریا و حرکت در راستای انعقاد توافقنامه پایان جنگ کوریا تلاش خواهند ورزید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала