شکست عملیات سازمان سیا در فرار داکتر بن لادن

© AP Photo / J. Scott Applewhiteشکست عملیات سازمان سیا در فرار داکتری بن لادن
شکست عملیات سازمان سیا در فرار داکتری بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرار داکتری که اوسامه بن لادن را بدست امریکایی ها داد ناکام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ریانوستی، عملیات سازمان «سیا» جهت فراری دادن داکتری که اوسامه بن لادن بدست امریکایی ها داد ناکام شد.
در روز جمعه هفته گذشته یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که افریدی کسی که بن لادن را به امریکایی ها تسلیم داد، را از زندانی که در پشاور پاکستان نگهداری می شد، در سال 2017 به جای دیگر انتقال داده اند و به عوض وی برادر او را به زندان آوردند، آژانس فرانس پرس این اطلاعات را تائید کرده است.
استخابارات پاکستان گفت: "سازمان سیا بود طرح برنامه فرار دادن داکتر شکیلا افریدی که در زندانی در پیشاور، قرار داست سازماندهی کرده بود، اما سازمان آی اس آی این برنامه را خنثا کرد.
وی به اطلاعات فردی استناد کرد که همزمان برای سیا نیز کار می کرد و از این نقشه باخبر بود. دفتر بین نهادی اطلاعات پاکستان از این نقشه باخبر شد.
همصحبت دیگر «ریانووستی»که نخواست نامش فاش شود نیز این موضوع را مورد تأیید قرار داد.
به گفته وی آمریکا قبلا از پاکستان خواسته بود آفریدی را به آن کشور تحویل بدهد.
«سرویس های ویژه از آن مأموران خود حمایت می کنند که افشا شده اند تا بتوانند اعتماد به خود را در بین دیگر مأموران مخفی و خبرچینان، به ویژه در خارج از کشور حفظ کند. از اینرو سازمان سیا در سطح دولتی خواهان تحویل آفریدی شده بود. این موضوع یکی از مهمترین درخواست ها در فهرست دیگر درخواست های ترامپ از پاکستان بود».
اما پیداست پاکستان نمی خواهد دکتر آفریدی را به دلیل موضع ارتش آزاد کند که معتقد است این امر نقض حاکمیت کشور است. پاکستان همچنین از تبادل آفریدی با صدیقی — دانشمند پاکستانی تحصیلکرده در آمرکیا مخالفت می ورزد که به دلیل حمله به کارمند اف بی آی و نظامیان آمریکایی دوره حبس را در زندان آمریکا می گذراند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала