وزیر دفاع امریکا سطح آمادگی جنگی نیروهای مسلح کوریای شمالی را ارزیابی کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع امریکا سطح آمادگی جنگی نیروهای مسلح کوریای شمالی را ارزیابی کرد
وزیر دفاع امریکا سطح آمادگی جنگی نیروهای مسلح کوریای شمالی را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمس متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران درمورد سطح آمادگی جنگی نیروهای مسلح کوریای شمالی سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، جیمس متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز دوشنبه (۳۰ اپریل) در یک نشست با خبرنگاران گفته است که امریکا نشانه‌های آمادگی خوب جنگی نیروهای نظامی کوریای شمالی را نمی‌بیند.

وزیر دفاع امریکا گفت: "در حال حاضر می‌توانم برای‌تان بگویم که ما شاهد نشانه‌ها و علایم آمادگی خوب جنگی (نیروهای کوریای شمالی) و یا چیزی شبیه آن، نیستیم. شما می‌دانید که هر دو جانب کاملاً آرام اند".

ترامپ به کوریائی شمالی درس عبرت میدهد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به کوریائی شمالی درس عبرت میدهد

قابل یادآوریست که ۲۷ اپریل کیم جونگ اون، به عنوان اولین رهبر کوریای شمالی که خط غیر نظامی را عبور نموده، داخل قلمرو کوریای جنوبی شد. رئیس جمهور کوریای جنوبی در آن‌طرف سرحد از رهبر کوریای شمالی پذیرائی نمود. در نتیجه نشست بین رهبران دو کوریا، اعلامیه مشترک اتخاذ گردید و در آن آمده است که کوریای شمالی و جنوبی در جلب حمایت جامعه بین المللی، برای خلع‌سلاح هسته‌ای این شبه جزیره، تلاش خواهند کرد. گفته می‌شود که هر دو جناح برای تامین اعتماد و کاهش تشنج نظامی در عرصه کاهش مرحله‌ای تسلیحات به توافق رسیدند و تائید نمودند که پابند به توافقتانه عدم تعرض و عدم استعمال سلاح اتمی علیه یکدیگر می‌باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала