آزمایش موفقانهٔ راکتور هسته‌ای برای تسخیر مهتاب و مریخ

© Sputnik / Alina Polianinaآزمایش موفقانهٔ راکتور هسته‌ای برای تسخیر مهتاب و مریخ
آزمایش موفقانهٔ راکتور هسته‌ای برای تسخیر مهتاب و مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا و لابراتوار ملی لاس‌آلموس راکتور فشردهٔ هسته‌ای را که برای ماموریت‌های فضایی در مهتاب و مریخ اختصاص داده شده است، موفقانه آزمایش نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان اداره هوانوردی و فضایی امریکا (ناسا) طی یک کنفرانس خبری از آزمایش موفقانهٔ راکتور فشرده هسته‌ای (Kilopower) که برای ماموریت‌های فضایی در مهتاب و مریخ اختصاص داده شده است، خبر داده اند.

این راکتور از ماه نومبر سال ۲۰۱۷ تا ماه مارچ سال ۲۰۱۸ در یک صحرا در ایالت نوادا، انجام شده است، که به گفتهٔ مسوولان ناسا، در جریان آزمایشات، نتایج عملکرد راکتور بهتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به اثبات رسید.

راکتور هیبریدی ترمو هسته ای در روسیه ساخته خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
راکتور هیبریدی ترمو هسته ای در روسیه ساخته خواهد شد

به عنوان مواد سوخت این راکتور از اورانیوم — ۲۳۵ استفاده خواهد شد. این دستگاه همچنان مجهز به موتور استرلینگ و جنراتور جریان متناوب می‌باشد، که این تکنالوژی جدید قادر به تولید الی ۱۰ کیلووات انرژی به‌طور مداوم در جریان ده سال می‌باشد.

چنانکه سایت Spaceflight Newsنوشته است، اندازهٔ این دستگاه خیلی کوچک (هسته راکتور قابل مقایسه با یک رول دستمال کاغذی می‌باشد) و کم‌وزن است، که این موضوع در انتقال به سیاره‌های دیگر بسیار مهم می‌باشد.

ناسا همچنان اعلام نموده است که دلیل ایجاد چنین راکتور، استفاده از آن برای تولید انرژی در شرایط وخیم می‌باشد زیرا استفاده از انرژی آفتابی در مریخ و مهتاب دشوار است.

فرض بر این است که آغاز روند فرستادن فضانوردان به ماموریت‌های فضایی به مریخ قبل از سال‌های ۲۰۲۸ — ۲۰۳۰ ممکن نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала