مریخ نورد جدید راهی سیاره سرخ شد

© Photo / NASA/JPL-Caltechمریخ نورد جدید راهی سیاره سرخ شد
مریخ نورد جدید راهی سیاره سرخ شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا صبح امروز شنبه یک مریخ نورد جدید را تحت نام "اینسایت" از پایگاه هوایی وندربرگ در کالیفرنیا ساعت 14.25 به وقت مسکو به فضا پرتاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اینسایت اولین مریخ نورد از سال 2011 است که ایالات متحده امریکا به فضا پرتاب کرد و قرار است مریخ نورد "InSight" به تاریخ 28 نوامبر سال 2018 به روی سطح مریخ فرود بیاید و ماموریتش را برای جمع‌آوری اطلاعات آغاز کند.
هدف مریخ نورد جدید "اینسایت" زمین شناسی رباطی ناسا حفر سطح مریخ است تا دانشمندان اطلاعات را در مورد پیدایش اولی سیاره سرخ بدست بیاورند.

یکی از مأموریت های «اینسایت» اندازه گیری و سنجش لرزه های مریخ موسوم به «مارس کوئیک» است.

کارشناس ناسا می‌گوید که ابزاری که این مریخ نشین به آنها مجهز است به دانشمندان اجازه می دهد "تا به اعماق این سیاره چشم بدوزند".
این مأموریت یک میلیون دالری امریکایی — اروپایی، اولین مأموریتی است که تا کنون به مطالعه ساختار درونی کره مریخ اختصاص داده شده است. با بررسی اعماق این سیاره، دانشمندان امیدوارند بتوانند بیشتر به تشکیل این کره سرخ سنگی، حتی سیاره خودمان "زمین" که 4.5 میلیارد سال پیش شکل گرفته است، پی ببرند.
شش ماه طول خواهد کشید تا این مریخ نورد به فضا برسد با این مریخ نورد دو ماهوارۀ کوچک دیگر هم به فضا پرتاب شده است و گفته شده است که ماموریت این دو ماهواره صرف فرستادند اطلاعات به زمین است این اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند پیدایش اولیه زمین را بهتر درک کنند.
یادآور می‌شویم که این مریخ نورد امروز شنبه از پایگاه هوائی وندربرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و دانشمندان انتظار دارند که این مأموریت دوسال طول بکشد — دو سال با استانداردهای زمین و یک سال کامل با استاندارد های مریخ.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала