روسیه؛ دشمن فرضی در تمرینات سایبری ناتو

© REUTERS / Kacper Pempelروسیه؛ دشمن فرضی در تمرینات سایبری ناتو
روسیه؛ دشمن فرضی در تمرینات سایبری ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تمرینات بین‌المللی "سپرهای قفلشده" در استونی، سربازان ناتو اقدامات متقابل به حملهٔ سایبری دشمن فرضی که بسیار به روسیه مشابه است، تمرین نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پُست، سربازان ناتو در جریان تمرینات بین‌المللی "سپرهای قفل‌شده" (Locked Shields) عکس‌العمل به حملهٔ سایبری از جانب کشور فرضی "کریمازونی" که بسیار به روسیه شباهت دارد، را تمرین نموده اند.

براساس پلان این تمرینات، در نتیجهٔ حملات هکرهای "کریمازونی" کشور فرضی دیگر "بریلیا" از خدمات ارتباطات تلفونی و آب‌رسانی محروم شده است. علاوه بر این، هکرها توانسته اند که یک طیارهٔ بدون سرنشین را هک کنند که براساس سناریوی، در پایگاه ناتو سقوط نموده و باعث کشته‌شدن سربازان شده است.

ناتو مرکز عملیات های سایبری ایجاد می کند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو مرکز عملیات های سایبری ایجاد می کند

واشنگتن پُست نوشته است که "کریمازونی" با در نظر داشت این که به عقیده شماری از کارشناسان در سال ۲۰۰۷ مسکو حملات هکری را بالای پارلمان استونی، رسانه‌های محلی، بانک‌ها و شرکت‌های انترنتی، انجام داده است، بسیار مشابه به روسیه می‌باشد.

نشریه مذکور این اقدامات را با تصمیم مقامات استونی در پیوند با انتقال "سرباز برنزی" همراه با بقایای اجساد دفن‌شده سربازان شوروی از مرکز تالین، ارتباط داده است.

در مقاله آمده است که آنزمان اعضای ناتو هیچ اقدامی علیه روسیه اتخاد نکردند.

تمرینات "سپرهای قفل‌شده" یکی از بزرگ‌ترین تمرینات سایبری در جهان است که از سال ۲۰۱۰ بدینسو برگزار می‌شود. در سال جاری در این تمرینات حدود یک هزار نفر از ۳۰ کشور مختلف اشتراک ورزیدند.

ناتو در سال ۲۰۰۸ اعتبارنامهٔ مرکز دفاع سایبری ناتو در تالین را تایید کرد و این مرکز را به عنوان یک سازمان بین‌المللی نظامی اعلام کرد، که در حال حاضر نمایندگان ۲۰ کشور در این مرکز کار می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала