ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود

© Sputnik / Alexey Vitvitskyماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود
ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امانوئل ماکرو، رئیس‌جمهور فرانسه که تاکنون بارها در خصوص قصد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورا آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای هشدار داده، این بار هشدار جدی‌تر درباره عواقب چنین اقدامی داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید خروج آمریکا از توافق هسته‌ای شاید به جنگ منتهی شود هر چند بعید است ترامپ حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای برای خروج از «بدترین توافق تاریخ آمریکا» باشد.« جعبه پاندورا، به روایت افسانه‌های یونانی جعبه‌ای بود با محتوای تمامی بلاها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت از جمله کار، بیماری، مرگ و غیره.»
امانوئل ماکرو، رئیس‌جمهور فرانسه که تاکنون بارها در خصوص قصد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورا آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای هشدار داده، این بار هشدار جدی‌تر درباره عواقب چنین اقدامی داد.
رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید خروج آمریکا از برجام شاید به جنگ منتهی شود هر چند بعید است ترامپ حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای برای خروج از «بدترین توافق تاریخ آمریکا» باشد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پس از نتایج مذاکرات با بریتانیا، آلمان و فرانسه، پس از 12 ماه می تصمیم خود را اعلام خواهد کرد که آیا واشنگتن به توافق هسته ای با تهران متعهد است یا خیر.
ترامپ باید بر اساس قوانین داخلی امریکا، تا 6 روز دیگر یعنی 12 می، نظرش را درباره متعهد بودن یا نبودن ایران به تعهدات برجامی‌اش و تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران نظر بدهد؛ این کار از نظر قواعد بین‌الملل بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است اما قوانین داخلی آمریکا در این مورد، حقوق داخلی این کشور را به حقوق بین‌الملل ترجیح داده است.
برخی شرکای اروپایی واشنگتن، از لزوم حفظ برجام سخن می‌گویند اما در عین حال بر لزوم به راه افتادن مذاکراتی جدید بر سر تمدید محدودیت زمانی غنی‌سازی، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پایفشاری می‌کنند.
امانوئل ماکرون البته در تمایل ترامپ برای دادن هزینه سنگین «جنگ» برای بیرون رفتن از برجام شک داشت و گفت: «تصور نمی‌کنم که دونالد ترامپ خواستار جنگ باشد.»

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала