هشدار اسرائیل: حمله ایران از طریق سوریه، پایان اسد خواهد بود

© REUTERS / Amir Cohenهشدار اسرائیل: حمله ایران از طریق سوریه، پایان اسد خواهد بود
هشدار اسرائیل: حمله ایران از طریق سوریه، پایان اسد خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر انرژی اسرائیل می‌گوید، اگر سوریه «یک بار دیگر به ایران و همپیمانان آن اجازه دهد که از سوریه به اسرائیل تعرض کنند، پایان کار بشار اسد خواهد بود و اسرائیل او را نابود می‌کند».

به گزارش اسپوتنیک، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل امروز (دوشنبه 17 ثور) گفته است که اگر دولت ایران از خاک سوریه برای انجام حملات به اسرائیل استفاده کند، اسرائیل، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را از بین خواهد برد و دولت او را سرنگون خواهد کرد.
وزیر انرژی اسرائیل می‌گوید که کشورش تا هنوز در جنگ داخلی سوریه مداخله نکرده است.
او هم‌چنین گفته است، اگر رئیس‌جمهور سوریه به ادامه فعالیت‌های ایران در قلمرو کشورش اجازه دهد، اسرائیل او را از بین می‌برد و رژیم او را نیز سرنگون می‌کند.
وزیر انرژی اسرائیل این هشدار را یک روز پس از نشست کابینه امنیتی- سیاسی این کشور، که به بررسی احتمالات در صورت رویارویی با ایران اختصاص یافته بود، اعلام کرده است.
وزیر اسرائیلی در همین حال، در مورد آمادگی پشت جبهه اسرائیل، در صورت مبدل شدن بحران اسرائیل و ایران به جنگ، گفت «آمادگی مطلق نمی‌تواند وجود داشته باشد».
بنیامین نتانیاهو یکشنبه دو بار، در نشست دولت خود و سپس در دیداری کم‌سابقه با نمایندگان رسانه‌های خارجی در اسرائیل، گفت که رویارویی با ایران بهتر است در حال حاضر انجام شود تا اینکه به تعویق افتد. به گفته او، جلوی ضرر را باید هر چه زودتر گرفت زیرا زیان چنین رویارویی در موعدی دیرتر، برای اسرائیل بیشتر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала