حمله هوایی ائتلاف عربستان به قصر ریاست جمهوری یمن

© Sputnik / Stringerحمله هوایی ائتلاف عربستان به قصر ریاست جمهوری یمن
حمله هوایی ائتلاف عربستان به قصر ریاست جمهوری یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی قصر ریاست جمهوری در پایتخت یمن را که تحت کنترول حوثی‌ها است، هدف حملهٔ هوایی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این حملهٔ هوایی که هدف آن از بین‌بردن رهبری شیعه‌های یمن بوده، صبح روز دوشنبه(۷ می) صورت گرفته است. علاوه بر قصر ریاست جمهوری، وزارت دفاع و وزارت امور داخله یمن نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته اند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، در نتیجهٔ این حملات ۶ تن جان باخته اند و ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند.

عربستان سعودی حمله راکتی یمن را خنثی ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی حمله راکتی یمن را خنثی ساخت

این حمله در واکنش به حملهٔ راکتی بر شهر نجران واقع در جنوب عربستان سعودی، صورت گرفته است، این در حالیست که سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی هر دو راکت بالستیک پرتاب‌شده توسط حوثی‌ها را رهگیری و دفع نمود.

در یمن از سال ۲۰۱۴ بدینسو جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. از سال ۲۰۱۵ به بعد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی می‌کند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала