امریکا از حملات هوائی اسرائیل بر سوریه حمایت کرد

© AFP 2023 / Mandel Nganامریکا از حملات هوائی اسرائیل بر سوریه حمایت کرد
امریکا از حملات هوائی اسرائیل بر سوریه حمایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات هوائی اسرائیل در قلمرو سوریه حق حاکمیت این کشور برای دفاع از خاک‌اش است امریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که حملات هوائی اسرائیل در خاک سوریه حق حاکمیت اسرائیل برای دفاع از خود بوده و واشنگتن از هر گونه اقدامات اسرائیل با هدف حافظت از خاک‌اش حمایت می‌کند.
وی افزود: "این یک‌بار دیگر ثابت می‌کند به رژیم ایران نمی‌توان اعتماد کرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تصمیم درستی برای خروج از برجام اتخاذ کرد".
در شب 10 ماه می نیروهای اسرائیلی در واکنش به حمله نیروهای ایران در سوریه مورد حمله قرار گرفتند. مقامات اسرائیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حدود 20 موشک به سوی مواضع ارتش اسرائیل در بلندی های جولان شلیک کرده که بخشی از این موشک ها رهگیری شده است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هستهای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیتهای هستهای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریمها امکان ساخت بمب هستهای را برای تهران فراهم میکند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه میدهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала