البغدادی احتمالاً در افغانستان بسر میبرد

© AP Photo / Militant video, Fileالبغدادی احتمالاً در افغانستان بسر میبرد
البغدادی احتمالاً در افغانستان بسر میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش که قبلاً در شهر رقه بسر می برد،ذ گفته می شود که اکنون در توره بوره در مربوطات ولسوالی شینواری بسر میبرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه " ویسا " چاپ کابل براساس معلومات بدست آمده از نزد تعدادی از باشنده های ولسوالی شینواری ولایت ننگرهار دریافته است که ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش که قبلاً در شهر رقه بسر می برد اکنون در توره بوره در مربوطات ولسوالی شینواری بسر میبرد.

در حدود پنج ماه قبل طیاره های جنگی امریکایی بعد از بیست و یک مرتبه بمباری بسیار سنگین بر سر طالبان آنها را از منطقه فراری ساخت.

زمانیکه داعش قادر به تصرف توره بوره شد، این گروه قاچاقبران چوب، شبانها و کسانی را که میوه های جنگلی را جمع‌آوری می‌کردند برای سه روز از داخل شدن و گشت و گذار در مناطق نیک زی، تنگی پچیرآگام و تنگی سلیمان خیل منع کردند. بعد از آن شبانهای محل یک کاروان طویل و دراز اسب سواران را دیدند که رهبری آنرا یک مرد تنومند با ریش انبوه بدست داشت و با سایرین به یک زبان ناآشنا صحبت میکرد.

بعد ازین حادثه طیاره های بی پیلوت و سایر طیاره های امریکایی توره بوره را مورد حمله قرار نداده اند.

مردم محل به روزنامه ویسا می گویند که همین اکنون طالبان مسلح که اکثریت آنها از هلمند، غزنی، لوگر و پکتیا آمده اند در منطقۀ "زاوه" مربوط ولسوالی شیرزاد خط دفاعی خود را در برابر داعشیان ایجاد کرده اند.

یک درۀ تنگ توره بوره را به زاوه وصل میکند و با گذشتن از زاوه میتوان به حصارک و لوگر راه یافت. امریکایی ها در مدت یک ماه این خط طالبان را هفت مرتبه بمباری کرده اند که در آن تاحال 37 تن طالب جان باخته است.

مردم محل می گویند که اعضای گروه داعش از درک قاچاق چوب و قطع جنگلات پول وافر بدست می آورند. آنها با اره های برقی که توسط جنریتر ها فعال می گردند درختها را قطع میکنند و بعداً قاچاقبران با موتر های مملو از چوب از پوسته های امنیتی دولتی در مناطق گرگری در ده بالا(هسکه مینه)، پیوی کندو و پوستۀ ده سرک بدون ممانعت می گذرند و چوبهای یاد شده را به فروش میرسانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала