تهدید ترامپ به اروپا

© REUTERS / Carlo Allegri/File Photoتهدید ترامپ به اروپا
تهدید ترامپ به اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ اتحادیه اروپا را بخاطر همکاری اش با ایران تهدید به تحریمات اقتصادی نمود.

احتمال اعمال تحریم های واشنگتن علیه شرکت های اروپائی بخاطر همکار با ايران، وجود دارد.
به گزاش اسپوتنيک، جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا احتمال تحريم عليه کشورهای اروپائی که با ايران همکاري می کنند را بعيد نمي داند.
به عقيده وی، کشورهاي اروپائی بالاخره از خروج ترامپ از برجام حمایت خواهند کرد، زیرا اروپائیان درک خواهند کرد که توافق با این تصمیم در نهایت به نفع آنان است.
به عقيده بولتون، اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت های اروپائی را که در ایران فعالیت اقتصادی می کنند، وجود دارد.
بولتون مي گويد که در توافق هستوی مذکور، ایران از دستیابی به تسلیحات هستوی باز داشته نمی شود و برعکس پوششی برای ادامه فعالیت های هستوی ایران فراهم می کند. اگر این توافق ادامه یابد، مزایای فوق العاده ای در اختیار ایران قرار می گیرد، بدون اینکه عملکرد ایران را تضمین کند.
8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هستوی را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала