نقش نواز شریف در حمله مرگبار ممبای هند افشا شد

© AFP 2023 / Justin Tallisنقش نواز شریف در حمله مرگبار ممبای هند افشا شد
نقش نواز شریف در حمله مرگبار ممبای هند افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حملۀ 26 نوامبر سال 2008 بر ممبای، ده فرد مسلح پاکستانی، نقاط مختلف آن شهر را برای سه روز مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن، 166 تن کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، نواز شریف؛ نخست وزیر پیشین پاکستان، پذیرفته است که کشورش در حملۀ سال 2008 بر شهر ممبای هند، نقشی داشته است.
روزنامۀ پاکستانی دان، به نقل از نواز شریف نوشته که سازمان های تندرو در پاکستان رو به رشد بوده و عوامل غیر دولتی، مسؤول یک رشته حملات هماهنگ در شهر ممبای بودند.

مختار عباس نقوی؛ وزیر امور اقلیت ها در هند می‌گوید که نقش پاکستان در آن حملات بالاخره افشا شد.

مختار عباس نقوی به خبرنگاران گفته است: "هند به تکرار گفته است و شواهدش را ارائه کرده که حملۀ تروریستی بر ممبای، در خاک پاکستان طرح ریزی شده بود و پلان آن در پاکستان ساخته شده بود و این عمل شیطانی، کم و بیش در پاکستان سازماندهی شده بود. شواهد غیر قابل انکاری در این زمینه ارائه گردیده است. این که پاکستان آن شواهد را رد می‌کند، موضوع جداست؛ اما صرف نظر از اینکه آنها چقدر انکار کردند، مسأله رسوا شد."

از جانب دیگر، یک دادستان هندی موظف در قضیۀ حملات ممبای می‌گوید این نکته حالا کاملاً در سطح بین المللی روشن شد که نواز شریف، با وجود آگاهی از حقایق، در روند پیگرد عدلی حمله بر ممبای همکاری لازم نکرده و حکومت پاکستان، بازیچۀ دست تندروان و ارتش آن کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала