سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد

© Sputnik / Kirill Kalinnikowسیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد
سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارتل Eastday.com چین می نویسد، چندی قبل عربستان سعودی با خریداری سیستم راکتی دافع هوای S-400 توافق نمود و این اقدام - ضربه جدی بر امریکا و متحدان اروپایی آن محسوب میشود.

قبلاً ترکیه در مورد خریداری سیستم راکتی دافع هوای S-400 به مبلغ دونیم میلیارد دالر فیصله نمود و مشوره ها در زمینه آغاز گردید. فعلاً مذاکرات در باره S-400 با مصر ادامه دارند. مصر در حال حاضر سیستم S-300VM دارد که میتواند بر ضد راکت های بالیستیکی برد کم و متوسط، راکت های بالدار، سلاح فوق العاده دقیق، طیارات استراتیژیکی و تاکتیکی، طیارات هشدار و کشف قبلی و همچنان طیارات مبارزه رادیو الکترونی استفاده شوند. از سیستم S-300 کشورهای، مانند یونان — متحد ناتو، چین، هند، اوکراین، وینزویلا و بلغاریا کشور عضو ناتو استفاده میکنند.

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد
سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد

باوجود موثریت بلند سیستم S-300، سیستم S-400 واقعاً قواعد پیشبرد دفاع ضد هوایی را دیگرگون میسازد. عمده تاً به خاطر اینکه سیستم S-400 میتواند تعداد زیاد راکت های شکاری انواع مختلف، راکت های فعالیت دور برد سلسله 40N6E (400 کیلومتر)، راکت های 48N6 (250 کیلومتر)، راکت 9М96Е2 (120 کیلومتر) و راکت فعالیت نزدیک 9М96М (40 کیلومتر) پرتاب کند. در عین حال سیستم امریکایی «Patriot» فقط از راکت های شکاری با برد 96 کیلومتر استفاده کرده میتواند. این مهم است که راکت شعاع دوربرد 9М96Е2 «مروارید» سیستم S-400 شمرده میشود که سرعت پرواز آن در حدود پنج هزار متر در ثانیه می باشد. اهداف عمده راکت — طیارات و راکت های بالدار دشمن می باشند که به عبور از سیستم دافع هوا قادر اند.

داکتر کارلو کوپ، یکی از کارشناسان عمده جهانی در عرصه رشته هوایی — کاسمیکی، اعلام داشته که سیستم S-400 همچنان شامل رادار اضافی برای زدن طیارات، مانندF-22  و F-35 عصری می باشد که به اساس تخنالوژی ستیلس ساخته شده اند. رادار میتواند در چند نوار مواجی، بشمول VHF و دامنه- Lکار نماید. در این دامنه ها میتوان طیارات شکاری ستیلس را کشف کرد.

در طیارات شکاری F-35 بخش پیشروی سطح بدنه محفوظ می باشد و در صورت انحراف از هدف در برابر حمله آسیب پذیر میشود. روسیه و چین بصورت فعالانه از طیارت و راکت های ستیلس استفاده میکنند و تمام سیستم دافع هوای امریکا و متحدان آن تدریجاً کهنه شده میرود. با بلندرفتن موثریت سیستم های راداری سیستم همگرای دافع هوای فدراسیون روسیه هرچه بیشتر انکشاف یافته میگردد.

© Sputnik / Сергей Мальгавко /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد
سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
سیستم S-400 میتواند تا 40 هدف را همزمان مورد حمله قرار دهد

سیستم S-400 به مثابه سیستم ضد طیارات مراکز قومانده، مانند طیاره کشف دور برد راداری E-3 استفاده میشود. امریکا و متحدان آن در ناتو از این طیارات در پایگاه های هوایی در جاپان و امارات متحد عربی، جای که این طیارات برای راکت های شکاری S-400 آسیب پذیر اند، استفاده میکنند. سیستم S-400 در عین حال میتواند با راکت های بالیستیکی مقابله نماید و این کار، بدون تردید، باعث جلب علاقمندی عربستان سعودی گردیده است. کشورهای زیادی به خرید سیستم S-400 علاقمندی نشان میدهند. در حال حاضر واقعاً هم سیستم S-400 رقیب ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала