افزایش شمار قربانیان فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در غزه

© AFP 2023 / Mahmud Hamsافزایش شمار قربانیان فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در غزه
افزایش شمار قربانیان فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار فلسطینی‌هایی که در نتیجه درگیری با نظامیان اسرائیلی در سرحدات نوار غزه جان باخته اند به 59 تن رسید.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت فلسطین با نشر یک خبرنامه، اعلام نموده است که در میان 59 تن از قربانیان یک دختر هشت ماهه نیز شامل است که پس از تنفس گاز کیمیاوی، درگذشته است.

این درگیری‌ها در غزه پس از انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس/اورشلیم شدت گرفته اند.

انتقال سفارت ایالات متحده امریکا در اسرائیل دیروز به افتخار 70 مین سالگرد حکومت اسرائیل به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از تل آویو به بیت المقدس صورت گرفت.

این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و آنها دست به اعتراض‌های گسترده زدند. پس از آغاز اعتزاض‌ها، نظامیان اسرائیلی بر معترضان تیراندازی نمودند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اقدامات نظامیان کشورش را "دفاع از خود" نامید.

براساس اطلاعات وزارت دفاع اسرائیل، در اعتراض‌ها در سرحدات اسرائیل، حدود 35 هزار نفر اشتراک داشتند که مواد انفجاری دست ساخته پرتاب می‌نمودند، تایرها را آتش می‌زدند و تلاش داشتند تا موانع سرحدی را تخریب کنند.

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسرائیل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала