واکنش روحانی به انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس

© AP Photo / Mohammad Bernoواکنش روحانی به انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس
واکنش روحانی به انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس/اورشلیم را «اشتباه» خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خروج امریکا از برنامه جامع اقدام مشترک و انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را اشتباهات تاریخی خواند.

روحانی: «تاریخ نشان خواهد داد که هر دو این تصمیمات حکومت امریکا بسیار نادرست و غیردقیق نسبت به ایران و مردم منطقه بوده است.»

به باور روحانی نتیجه این تصمیمات غلط، انزوای واشنگتن نزد افکار عمومی جهان است.

در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.  

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه  خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام عمل خواهد نمود.

در جون سال ۲۰۱۵ پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و امریکا) و آلمان به توافق تاریخی با ایران جهت جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. بر اساس این توافق نامه ایران از توسعه سلاح هسته ای دست کشید و کشورهای اروپایی و امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد بخش از تحریم ها را از بالای این کشور لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала