ولایت فراه در میان دود و آتش طالبان و مواد مخدر

© AP Photo / Allauddin Khanولایت فراه در میان دود و آتش طالبان و مواد مخدر
ولایت فراه در میان دود و آتش طالبان و مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان مسلح صبح سه‌شنبه از استقامت‌های باغ‌پل، ریگی و لوا ولایت فراه حملات گسترده شان را برای تصرف شهر فراه راه‌اندازی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، مسولان محلی فراه به ،‌ گفتند که طالبان پر قدرت از کمربند شمالی شهر فراه گذشتند و خودشان را به داخل این شهر رساندند.
دادلله قانع، منشی شورای ولایتی فراه گفت که ساعت‌ها درگیری شدید میان نیروهای دولتی در شماری از پوسته‌ها، ساختمان‌های ریاست امنیت ملی، فرماندهی پولیس، مقام ولایت، زندان مرکزی و فرقه پیشین جریان داشته است.
با آغاز عملیات بهاری طالبان تحت نام خندق، بخش های از ولایت های فراه، بادغیس و غور گواه حملات مخالفان مسلح بوده است. درست هفته پیش بود که طالبان مسلح بر پوسته های نیروهای دولتی در شهر فراه، ولسوالی های بالابلوک و لاش و جوین حمله کردند. به گفته فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه در این حملات نزدیک به ۴۰ سرباز دولتی کشته شدند.
هر چند از آمار دقیق تلفات نیروهای دولتی و طالبان در فراه گزارشی در دست نیست، اما به گفته رییس شورای ولایتی این ولایت، تنها در انفجار منطقه عسکر آباد، ۱۸ تن به شمول نیروهای دولتی کشته شده اند.
انتقادهای وارد می شود که نیروهای هوایی از ولایت های قندهار و هرات در بخش کمک به نیروهای زمینی در فراه با تاخیر اقدام کرده اند. دادالله قانع، منشی شورای ولایتی فراه از این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرده است.
پس از تیرگی اوضاع امنیتی فراه، نورالله قادری فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر به ولایت ناامن فراه سفر کرد. محمد جمعه عدیل، فرمانده زون ۶۰۶ انصار گفت که طالبان توان رویا رویی با نیروهای دولتی در فراه را ندارند و شکست خواهند خورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала