اثرات منفی حضور امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacadاثرات منفی حضور امریکا در افغانستان
اثرات منفی حضور امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی در یادداشتی اثرات منفی حضور امریکا در افغانستان را بررسی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنال اینترست در یادداشتی نوشت؛ تا زمانی که نظامیان امریکایی در افغانستان حضور داشته باشند خشونت‌ها در کشور نیز ادامه خواهد یافت.

پس از سال‌ها جنگ در افغانستان امریکا باید درک کند که اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان منجر به افزایش نیروهای مخالفان مسلح خواهد شد زیرا برخی مردم افغانستان فکر می‌کنند امریکا در پی تحمیل دولت و ارزش‌های خود به آنان است که سبب ادامه مخالفت‌ها شده و واشینگتن را در این باتلاق نگه خواهد داشت.
در ادامه این یادداشت آمده است که صلح افغانستان توسط پاکستان صدمه دیده اما به همان اندازه نیز نقش اسلام‌آباد برای ایجاد صلح و یا پایداری آن اهمیت دارد.
نشنال اینترست با اشاره به کمک‌های مالی امریکا به پاکستان و نقش این کشور من‌حیث مسیر تدارکاتی نیروهای خارجی ناتو مدعی شد که ادامه جنگ در افغانستان برای پاکستان منافع مالی دارد و این خود مانع بزرگی برای برقراری صلح و مشوق بحران در افغانستان بوده است.
جنگ امریکا در افغانستان در حالی به هفدهمین سالگرد آغاز خود نزدیک می‌شود که برخی کارشناسان باور دارند که واشینگتن در پی پایان دادن به این جنگ نیست زیرا در اینصورت پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان را از دست خواهد داد، بنابراین ارگ سفید بهترین راهبرد را حفظ بحران برای حفظ پایگاه‌های نظامی‌اش می‌داند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала