یوناما: پارلمان افغانستان بخشی از مشکل فساد اداری است

© AP Photo / Rahmat Gulیوناما: پارلمان افغانستان بخشی از مشکل فساد اداری است
یوناما: پارلمان افغانستان بخشی از مشکل فساد اداری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر یوناما گزارشی را زیر عنوان « مبارزه افغانستان علیه فساد اداری تحت عنوان «از استراتژی‌ها تا تطبیق» منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، دفتر معاونیت سازمان ملل(یوناما) در کابل با نشر گزارش تازه‌ی در مورد مبارزه با فساد اداری اعلام کرد که پارلمان افغانستان در راستای مبارزه علیه فساد اداری کاری انجام نداده و بخشی از مشکل فساد است.
تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان هنگام نشر این گزارش در یک نشست خبری گفت:« این موضوع کاملا روشن گردیده است که تمام نهادهای افغانستان همراه با تمام بخش‌های جامعه، حال باید در امر مبارزه با فساد برای بازسازی یکپارچگی، حسابدهی و شفافیت در کشور با اجندای بلند مدت، سهیم شوند».
وی تأکید کرد که فساد هنوز هم مانع اصلی فرا راه تأمین صلح و ثبات در افغانستان است.

​این نهاد گفته که به رغم تلاش‌های حکومت و نهادهای عدلی و قضایی، پارلمان افغانستان کار برای مبارزه با فساد اداری انجام نداده است.

همچنین در این گزارش آمده است:« قوه مقننه افغانستان بخشی از مشکل فساد بوده و اکثرا تلاش صورت نگرفته تا بخشی از راه حل باشد.»
یوناما با تأکید به مجازات مقام‌های بلند رتبه‌ی حکومت افغانستان گفته است که باید تلاش‌های بیشتر برای تعقیب عدلی قضایای فساد اداری انجام شود.
شایان ذکر است، این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان مردم در شورای ملی همواره به فساد و کارهای غیر قانونی متهم شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала