علت به آسانی رفع شونده مرض سرطان تثبیت شده است

© Depositphotos.com / Ralwel علت به آسانی رفع شونده مرض سرطان تثبیت شده است
علت به آسانی رفع شونده مرض سرطان تثبیت شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پوهنتون کیس ویستیرن ریزرف در امریکا رشته های طویل غیرمعمولی RNK کشف نموده که به تکثیر بی کنترول حجرات سرطانی مساعدت مینمایند. در این باره در اطلاعیه مطبوعاتی EurekAlert! خبر داده شده است.

این مالیکول ها که قاعده تاً، حاوی تقریباً 20 نوکلیوتیدها می باشد، معلومات راجع به تسلسل امینواسیدی البومین را منتقل نمی سازند و بنام RNK طولانی غیرکدشونده (lncRNA) یاد میشوند. معلوم است که lncRNA در تنظیم چنین پروسه ها، مانند اعمار RNK، پخش آن، تفکیک حجرات، تبارز برازنده احساس ژئین ها و تکثیر حجرات شرکت می ورزد.

بیولوجستان مقطع های ژئین ها که RNK طویل را کدسازی میکنند و حجرات سالم روده ضخیم و حجرات دانه های خبیثه را باهم مقایسه کرده اند. معلوم شد که در انساج دانه های سرطانی به مقدار بیش از 200 «lncRNA» وجود دارند که از نورم فرق میشوند. به این ترتیب مقدار اضافی مالیکول های lincDUSP به اندازه 91% تمام نمونه های تحت تحقیق انساج سرطانی تثبیت شده است.

دانشمندان تحقیق تنوع حجرات خبیثه را، با متوقف ساختن سنتز lincDUSP، انجام دادند. در این صورت حجرات تکثر با سرعت نورمال را آغاز کردند. علت این امر آنست که در دانه های سرطانی میکانیزم های از بین رفتن حجرات برهم خورد، اما سطح پائین lncRNA به احیای آنها مساعدت میکند. حجرات از بین رفتن خود را، به مجرد آنکه DNK آنها صدمه می بینند، آغاز میکنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала