تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است
تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوریکه روزنامه مالی «تزایتزین» هانکانگ خبر میدهد، در شرایط تقویت تحریمات علیه روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آشکارا اعلام داشته که به امتناع از دالر امیدوار است.

طبق برخی معلومات، از برکت آن که روسیه بصورت فعال طلا خریداری میکند، ذخایر بانک مرکزی روسیه به دو هزار تن طلا نزدیک شده اند.

ولادیمیر پوتین در آغاز چهارمین دوره ریاست جمهوری خود راجع به ضروت تحکیم استقلال اقتصادی فدراسیون روسیه اعلام داشته است. و برای این کار منفصل ساختن اقتصاد روسیه از دالر، به ویژه در شرایط محدودساختن تجارت آزاد به علل سیاسی و تقویت تحریمات بر ضد روسیه از جانب امریکا، ضروری می باشد.

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است
تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
تحریمات امریکا پوتین را عصبانی ساخته است

امریکا در ماه اپریل تحریمات علیه روسیه را وسیعتر ساخت که بر بازار ارز و سهام در فدراسیون روسیه اثرات منفی بجا گذاشت. پوتین اعلام داشت:« تمام جهان می بیند که انحصار دالر مطمئین نیست، این برای بسیاری ها خطرناک است». او همچنان گفت:« این امتناع ساده از دالر نیست، صحبت راجع به ضرورت بلندبردن استقلال اقتصادی ما مطرح می باشد». و همچنان افزود که حالا در روسیه تنوع ذخایر اسعاری جریان دارد و روسیه از این مشی پیروی خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین در طول سالیان دراز سیاست ارزی امریکا را انتقاد میکند و اعلام میدارد که امریکا بر اقتصاد جهانی طفیلی گری میکند. طی سالیان اخیر روسیه به بزرگترین خریدار طلا مبدل گشته است. تحلیلگران میگویند که هدف اساسی خرید فلز نجیبه کاهش وابستگی به دالر می باشد.

روسیه در مارچ سال 2018 به اندازه 3،0 میلیون انس تروی (در حدود 9 تن) طلا خریداری کرده است. در سال روان در شرایط تشدید اوضاع بین المللی، بانک روسیه با سرعت بی سابقه ذخایر طلا را افزایش میدهد.

طبق اطلاعات واصله، ذخایر طلای روسیه رسماً از ذخایر چین افزایش یافته و بصورت مشخص: فدراسیون روسیه 1890 تن طلا و چین — 1842 تن طلا دارد. ذخایر طلای روسیه برای 37-مین ماه متواتر افزایش می یابد. برخی تحلیلگران باور دارند که نسبت بدترشدن مناسبات بین روسیه و امریکا، روسیه، شاید، جهت تنوع ذخایر «غیردالری» اسعاری و طلای خود تلاش خواهد ورزید.

در ماه فبروری سال روان روسیه از چین نظر به کمیت ذخایر طلا پیش گردید و مقام پنجم را در جهان نظر به تحرک این شاخص احراز نمود. اولین کشور در جهان نظر به ذخایر طلا امریکا باقی مانده است. در مقام دوم جرمنی و به تعقیب آن ایتالیا و فرانسه قرار دارند. ذخایر طلای روسیه از سال 2000 به اندازه بیش از 500% افزایش یافته است.

پوتین همیشه «دوستدار طلا» شمرده میشد، از همینرو افزایش ذخایر طلا عرصه مهم سیاست او بود. بسیاری ها عقیده دارند که روسیه میخواهد به کمک طلا به دالر امریکایی چلنج دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала