منع پرواز بمب افکن های امریکایی بر فراز کوریای شمالی

© AFP 2023 / Paul CROCKمنع پرواز بمب افکن های امریکایی بر فراز کوریای شمالی
منع پرواز بمب افکن های امریکایی بر فراز کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده، کوریای جنوبی و جاپان توافق کرده اند که پرواز دو بمب افکن امریکایی B-52 را تغییر دهند تا این بمب افکن ها نتوانند از طریق شبه جزیره کوریا پرواز کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN، این تصمیم پس از تهدید پیونگ یانگ برای لغو مذاکرات ایالات متحده — کوریای شمالی به دلیل تدارک عملیات نظامی واشنگتن — سئول صورت گرفت.
یک منبع در پنتاگون خاطر نشان ساخت که هواپیما های امریکایی چندین سال متواتر در حال پرواز بر فراز شبه جزیره کوریا بوده است، اما پرواز آنها شامل تمرینات نظامی نیست. آنها بر منطقه نظارت می کنند.
منبع می افزاید که این تغییر مسیر در پرواز بمب افکن های امریکایی به خاطری صورت گرفته تا کوریای شمالی هیچ گونه دلیل برای متهم کردن امریکا به اقدامات تحریک آمیز پیدا نتواند. 

کوریای  شمالی تهدید کرد با امریکا مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی تهدید کرد با امریکا مذاکره نخواهد کرد

پیشتر گزارش شد که مقامات کوریای شمالی اعلام کردند، که اگر واشنگتن خواستار دست برداشتن یکجانبه این کشور از سلاح هسته ای شود، از برگزاری دیدار سران با امریکا امتناع خواهند ورزید. علاوه بر این پیونگ یانگ به خاطر برگزاری تمرینات نظامی در کوریای جنوبی که از اواسط اپریل امسال ادامه دارد، نگران است و مذاکرات خودرا با سئول در سطح عالی متوقف کرده است.
باید گفت که قرار است ترامپ 12 جون در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала