انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با چهار کاندید آغاز شد

© REUTERS / Marco Belloانتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با چهار کاندید آغاز شد
انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با چهار کاندید آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از بازشدن نخستین مراکز رایدهی، شهروندان ونزوئلا برای انتخاب رئیس جمهور کشور شان برای شش سال آینده، پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، مراکز رایدهی ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت کابل) در ماتورین، یکی از شرقی‌ترین شهرهای این کشور، بروی رایدهندگان باز شدند.

برای بدست آوردن قدرت در انتخابات ریاست جمهوری چهار نامزد: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، هنری فالکون، رهبر اپوزیسیون، انجنیر راینالدو کویجادو و خاویر برتوچی، کشیش قبلی، اشتراک نموده اند.

نیکولاس مادورو با نشر عکس در جریان رایدهی در صفحه توییرش نوشته است: "این یک روز تاریخی است. بگذار هیچ کس این روز را از دست ندهد. وقت از خواب برخیزید و با فامیل‌های تان بیایید و رای بدهید. بیایید یکجا به جهان نشان دهیم که این مردم است که رئیس جمهور شان را انتخاب می‌کنند".

مهم‌ترین رقیب انتخاباتی مادورو، هنری فالکون،‌ کاندیدای مستقل است که در سال ۲۰۱۰ زمان هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا، یکی از وزرای دولت بود.

مخالفان مادورو که انتخابات را تحریم کردند، هنری فالکون را متهم کرده‌اند که با حضورش در انتخابات به ریاست جمهوری مادورو مشروعیت می‌بخشد.

براساس نتایج آخرین نظرسنجی در این کشور، ۴۸ درصد مردم به مادورو، رئیس جمهور فعلی شان، ۳۱ درصد به فالکون و ۱۴ درصد شهروندان به خاویر برتوچی نماینده جنبش "امید برای تغییر" رای خواهند داد.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا زودهنگام برگزار می‌شود. زمان اصلی این انتخابات برای دسمبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود که به ۲۲ اپریل ۲۰۱۸ تغییر یافت و در نهایت پس از یک تأخیر چند هفته‌ای به تاریخ ۲۰ می ۲۰۱۸ موکول شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала