چین و روسیه چگونه میتوانند اقمار جاسوسی امریکا را بازی دهند

© AFP 2023 / Don Emmertچین و روسیه چگونه میتوانند اقمار جاسوسی امریکا را بازی دهند
چین و روسیه چگونه میتوانند اقمار جاسوسی امریکا را بازی دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکل پیک (Michael Peck) طی مقاله در نشریه «The National Interest »، چاپ امریکا می نویسد، شما موتر Honda Civic را در تصویر می بینید؟ در واقعیت امر این Honda Civic نیست. این تانک روسی است که ظاهراً شکل موتر اختیار کرده است.

آیا شما قمر جاسوسی امریکا را می بینید؟ کمپیوتر آن تصویر را تحلیل میکند، اما کمپیوتر را میتوان با پوشش ماهرانه بازی داد.

از همینرو نیروهای بحری امریکا میخواهند بدانند که چگونه اجازه نه دهند، تا سیستم کمپیوتری نظارتی تانک ها را با موترهای باربری غلط نکند.

چون طیارات بی پیلوت اکتشافی و اقمار مصنوعی چنان جریان اطلاعات را مخابره میکنند که مردم از تحلیل آن عاجز اند و از همینرو مجبوراً از سیستم کمپیوتری صنف بندی استفاده میکنند، تا تصاویر را تحلیل کنند و اهداف، مانند تانک ها و دستگاه های راکتی را کشف نمایند. اما، طوریکه اکثراً با تخنالوژی های اتومات رخ میدهد، هر سیستم را میتوان بازی داد. نیروهای بحری امریکا میخواهند معلوم نمایند که چگونه میتوان این کار را انجام داد و بعداً مطابقاً وسایل خود را برای پیشبرد نظارت و تامینات پروگرامی عیار می سازند.

© Photo : EPAترامپ بر ایجاد نیروهای فضایی تاکید میکند، ولی روسیه در جهت دیگر پیش میرود
ترامپ بر ایجاد نیروهای فضایی تاکید میکند، ولی روسیه در جهت دیگر پیش میرود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بر ایجاد نیروهای فضایی تاکید میکند، ولی روسیه در جهت دیگر پیش میرود

هدف پروژه تحقیقاتی نیروهای بحری امریکا — درک نمودن بهتر میکانیزم ها است، تا تلاش های دشمن را در مورد پوشش تاسیسات خود و بازی دادن وسایل تصنیف از قبل درک کنند و با آنها مقابله نمایند. بطور مثال، دشمن میتواند سیستم نظارت را برای فکرکردن در این مورد مجبور سازد که موتر Honda Civic — این تانک است، یا برعکس.

کارشناسان نیروهای بحری امریکا میگویند که نظر به انکشاف مغز مصنوعی «شبکه های عمیق نیرونی میتوانند با اطمینان کامل تاسیسات آشنا را تشخیص نمایند که برای شخص غیرقابل شناخت باشند».

نمایندگان نیروهای بحری امریکا میگویند:« تخنالوژی های موثر باید اشتباهات تصنیف تصاویر را که از زاویه های مختلف (+/- 45 درجه) و از فاصله (از 25 متر تا فضا) عکاسی شده باشند، معلوم کنند. شیوه های مختلف پوششی باید با استفاده از تصنیف کنندگان مختلف آزمایش گردند، تا معلوم شود که آیا آنها در هر نوع شرایط  قابل استفاده اند یا تصنیف کنندگان نوع معین موثرند.

این عجیب است، ولی این پروژه فقط متوجه آنست، تا به دشمن مجال بازی دادن سیستم های امریکایی نظارت به وسیله پوشش نه دهد. ولی این موضوع که امریکا نیز میتواند دست با پوشش اهداف نظامی بزند، تا سیستم های روسی و چینایی آنها را کشف کرده نتوانند، هیچ جا تذکر نه یافته است.

احتمالاً، علت این امر آنست که امریکا طور معمول عادت کرده که کشور است که جدیدترین وسایل جاسوسی و عصری ترین اقمار مصنوعی استخباراتی در اختیار دارد. ولی، کاملاً ممکن است که روزی، وقتیکه بالای سر ما اقمار مصنوعی- اکتشافی چینایی پرواز کنند، ما نیز خواهیم خواست، تا تانک M-1 «ابرامس» ما نیز به موتر Toyota Camry شباهت داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала