امریکا خواستار اخراج تمام نیروهای ایران از سوریه شد

© Flickr / Gage Skidmoreامریکا خواستار اخراج تمام نیروهای ایران از سوریه شد
امریکا خواستار اخراج تمام نیروهای ایران از سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا اعلام نمود که ایران باید تمام نیروهایش را از سوریه بیرون کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا طی سخنرانی اش در پیوند با خواست‌های امریکا از ایران گفت: "ایران باید به‌طور کامل تمام نیروهای تحت قومانده اش را از قلمرو سوریه بیرون کند".

وزیر خارجه امریکا همچنان از ایران خواست تا از نیروهای متحد این کشور در لبنان، عراق، افغانستان، یمن و دیگر کشورها حمایت نکند. پومپئو به‌خصوص تاکید کرد که ایران نه‌تنها جنبش حماس و حزب‌الله را حمایت می‌کند، بلکه حوثی‌ها را در یمن و همچنان طالبان را در افغانستان حمایت می‌کند. 

آمادگی مشروط امریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی مشروط امریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران

قبل از این سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام نموده بود که حضور ایران در سوریه تا زمانی که دمشق خواستار آن باشد، ادامه خواهد داشت.

همچنان وزیر خارجه ایالات متحده امریکا طی سخنرانی اش در واشنگتن گفته است که در صورتی که تهران براساس خواست‌های واشنگتن عمل کند، امریکا آماده است تا تحریم‌ها علیه این کشور را لغو و روابط دیپلماتیک و تجاری را از سر بگیرد.

پومپئو گفت: "در بدل تغییرات بزرگ از جانب ایران، امریکا آماده است اقداماتی را که به خیر ملت ایران است، اتخاذ نماید. این اقدامات شامل بخش‌های مختلف می‌باشند. ما آماده ایم در قدم نخست تمام اجزای تحریم‌های ما علیه رژیم (ایران) را لغو کنیم. در این مرحله ما خوشحال خواهیم بود تا روابط کامل دیپلماتیک و تجاری با ایران را از سر آغاز کنیم. و ما آماده ایم به ایران دسترسی به تکنالوژی پیشرفته را فراهم کنیم".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала