گزینه نظامی علیه کوریای شمالی تا هنوز روی میز است

© AP Photo / Jacquelyn Martinگزینه نظامی علیه کوریای شمالی تا هنوز روی میز است
گزینه نظامی علیه کوریای شمالی تا هنوز روی میز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده می گوید، امریکا هرگز گزینه نظامی علیه کوریای شمالی را از دستور کار خود بر نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Fox News مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده ، همچنان احتمال لغو نشست خود با کیم جونگ اون، رهبرکوریای شمالی، را بررسی می‌کند. وی همچنین مدعی شد گزینه نظامی علیه کوریای شمالی تا هنوز روی میز است.
پنس در ادعاهای خود افزود دولت ترامپ به دامی که دولت‌های پیشین امریکا گرفتار آن شدند، نخواهد افتاد. وی گفت در صورتی که ترامپ احساس کند به بازی گرفته شده است، دیدار خود با رهبر کوریای شمالی را لغو خواهد کرد.
پنس همچنین مدعی شد: «در صورتی که کیم جونگ اون تصور کند می‌تواند ترامپ را فریب دهد، در اشتباه است.
پنس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همچنان احتمال لغو این دیدار که قرار است در تاریخ 12 جون و در سنگاپور برگزار شود، وجود دارد یا خیر، گفت: «احتمال آن وجود دارد؛ اما ما امیدواریم شرایط بهتر از این پیش برود. ما عمیقا امیدواریم کیم جونگ اون از این فرصت برایخلع سلاح هسته‌ای و آن هم به صورت صلح آمیز استفاده کند.»
پیشتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، گفت در دیدار 12 جون در سینگاپور، اگر با کیم جونگ اون ، رهبر کوریای شمالی به یک توافق نرسد، پس در رابطه به این کشور، احتمال تکرار "سناریوی لیبیا" موجود است.
در پی برگزاری مانورهای نظامی مشترک میان کوریای جنوبی و امریکا و نیز بیان اظهارات جدید جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، که اشاره کرده بود کوریای شمالی باید به توافقی مشابه با توافق سال 2003 لیبی دست یابد، سرنوشت نشست ترامپ و کیم جونگ اون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. هشت سال پس از آنکه لیبی تسلیحات اتمی خود را واگذار کرد، معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، سرنگون شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала