امریکا: خواستار تغییر رژیم در ایران نیستیم

© AP Photo / Alex Brandonامریکا: خواستار تغییر رژیم در ایران نیستیم
امریکا: خواستار تغییر رژیم در ایران نیستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا هدر ناوئرت گفت، ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست، تصمیم در مورد آینده باید توسط مردم این کشور گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک،پیش از این، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده گفته بود که ایرانی ها باید انتخاب کنند که " کدام دولت را برای خود می خواهند".او تاکید کرد که اگر این کار صورت نگیرد، ایالات متحده همچنان موضع خود را نسبت به تهران سخت تر خواهد کرد.
در نشست روز سه شنبه با خبرنگاران از ناوئرت پرسیده شد که آیا گفته های پومپئو می تواند به عنوان تمایل امریکا برای تغییر رژیم در ایان تلقی شود؟
"ناوئرت درمورد گفت: من فکر می کنم او (پومپئو) گفته است که این تصمیم مربوط به شهروندان ایران است. وی اضافه نمود: " سیاست ما تغییر رژیم در ایران نیست".
وی دراین نشست بار دیگر اتهامات دائمی علیه مقامات ایرانی را درباره نقض حقوق بشر و " سطح رو به رشد ناامیدی ایرانیان نسبت به دولت" را تکرار کرد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала