مسکو: کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از خاک افغانستان تهدید می‌شوند

© Sputnik / Sergey Guneevمسکو: کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از خاک افغانستان تهدید می‌شوند
مسکو: کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از خاک افغانستان تهدید می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش ناامنی ها در افغانستان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی را تهدید می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، ضمن این مطلب گفته است که تعداد تروریستی ها در شمال افغانستان 15 تا 20 هزار نفر است و افزایش ناامنی تهدید امنیتی برای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی می‌باشد.
وی گفت: "فعالیت سازمان های تروریستی در مزرهای کشور های عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی فعال‌تر شده و تعداد این تروریست‌های در شمال افغانستان حدود 15 تا 20 هزار نفر میرسد از جمله در ولایت های مجاور تاجکستان به تعداد 7 هزار تروریست فعالیت دارند".

جنزاستولتنبرگ - اسپوتنیک افغانستان
ناتو پیشنهاد روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان را رد نمود

این مقام ارشد روسی افزود: هر اقدام یک‌جانبه‌ای برای بهبود وضعیت در افغانستان با اعمال زور و نادیده گرفتن قوانین و اصول قوانین بین‌الملل ممکن است تنها به وخیم‌تر شدن وضعیت و ایجاد تهدیدات امنیتی بیشتر منجر شود.
به گفته این مقام ارشد روسی، در نتیجه فعالیت‌های گروه تروریستی *داعش و *طالبان وضعیف در افغانستان رو به وخامت است او می‌گوید خطرات نفوذ سازمان‌های تروریستی از افغانستان میتواند به تاجکستان، ترکمنستان و ازبکستان افزایش یابد و امکان دارد انتقال این گروه تروریستی در این کشورکشورها سبب استخدام جوانان در صفوف افراط گرایان شود.
پاتروشف می‌گوید که روسیه خواستار همکاری در چارچوب سازمان پیمان امنیت دسته جمعی برای مبارزه با تروریسم است
پیمان امنیت دسته جمعی در 15 می سال 1992 در تاشکند امضا شد و در ماه می سال 2002 شورای امنیت دسته جمعی تصمیم گرفت که مکانیزم‌ها و ساختارهای همکاری کشورهای عضو معاهده را به یک سازمان منطقه‌ای بین المللی تبدیل کند و در سال 2003 منشور سازمان امنیت و همکاری اورپا تاسیس شد. امضاکنندگان این پیمان کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجکستان، ازبکستان روسیه بودند.

*داعش و طالبان هر دو گروه، به تصمیم محکمه عالی فدراسیون روسیه تروریستی جهانی شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала