پوتین خواستار راه حل مشترک مسئله هسته‌ای ایران شد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خواستار راه حل مشترک مسئله هسته‌ای ایران شد
پوتین خواستار راه حل مشترک مسئله هسته‌ای ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روسیه هرگز از تحریم های یکجانبه علیه ایران حمایت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران اظهار داشت که روسیه همیشه از اقدامات قانونی سازمان ملل حمایت میکند و مخالف اقدامات یکجانبه است.

پوتین: «در مورد تحریم ها. روسیه از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران حمایت میکرد. و هرگز از اقدامات که به طور یکجانبه بالای کشوری تحمیل میشود حمایت نمیکند. من بارها این را تکرار کرده ام و معتقد هستم که همچو اقدامات مضر و تخریب کننده است.»

این در حالی است که، روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی دیدار با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و اظهار داشت که هیچ دلیل برای لغو آن وجود ندارد.

یادآور میشویم، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام عمل خواهد نمود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала