پوتین از غیر قانونی بودن فشار امریکا بر ترکیه سخن گفت

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از غیر قانونی بودن فشار امریکا بر ترکیه سخن گفت
پوتین از غیر قانونی بودن فشار امریکا بر ترکیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ایالات متحده امریکا، ترکیه را به خاطر خرید S-400 از روسیه به طور غیر قانونی تحت فشار قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در حاشیه «همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ» در دیدار با خبرنگاران ضمن ابراز این مطلب خاطر نشان ساخت که، ترکیه عضو سازمان ناتو است و تصمیم گرفته که سیستم پیشرفته S-400 را برای ارتش خود خریداری کند و این یک امر کاملا عادی و معمولی است.
پوتین در ادامه گفت: آیا این جرم است؟

وی با بیان اینکه ترکیه به دنبال تامین هواپیمای جنگی است، اضافه کرد: ترکیه در مورد انتخاب هواپیمای جنگی حق انتخاب دارد. با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت به دنبال تامین منافع ملی خود خواهد بود و هیچ کشوری دیگر حق نداردابتکار کشور مستقل را برای تامین امنیت خودش محدود کند.
رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اهمیتی که روابط میان ترکیه و روسیه برای وی دارد، تصریح کرد: تا جایی که جناب اردوغان را می‌شناسم، فشار به او برای حصول نتیجه دلخواه بسیار سخت است. این مساله اردوغان را جسورتر ‌می‌کند.
دسامبر سال گذشته نمایندگان دو کشور" روسیه و ترکیه" قرارداد تحویل سیستم دفاع هوایی S-400 را امضا نمودند  که بر اساس آن اداره نیرو های دفاع هوایی ترکیه، دو مجتمع سیستم دفاع هوایی روسیه را خریداری می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала