هیت امریکایی عازم کوریائی شمالی شد

© AFP 2023 / Jung Yeon-jeرهبران کوریائی شمالی و امریکا
رهبران کوریائی شمالی و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریائی جنوبی اعلام کرد که هیات متشکل از کارشناسان امریکائی عصر امروز یکشنبه با عبور از سرحدات دو کوریائی وارد کوریائی شمالی شدند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، این هیت قصد دارد که زمینه دیدار 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کوریائی شمالی را فراهم کنند.
خبرگزاری کوریائی جنوبی اعلام کرد 'سونگ کیم' سفیر سابق امریکا در کوریائی جنوبی و مذاکره کننده گان هسته ای سابق این کشور، سرپرستی هیت ایالات متحده را در این سفر به عهده دارد.
آنطور که این رسانه گزارش کرده است سفیر سابق امریکا در کوریائی جنوبی از مرز دو کوریائی عبور کرده است تا با 'چوی سون هویی' معاون وزیر خارجه کوریائی شمالی که روز پنجشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ برای دیدار با ترامپ التماس نمی کند ملاقات کند.
هیت ایالات متحده همچنین شامل 'آلیسون هوکر' مدیر امور کوریائی شمالی در کاخ سفید و 'راندال شریور' دستیار وزیر دفاع در حوزه شرق آسیا است.

احیای روابط میان دو کوریا - اسپوتنیک افغانستان
احیای روابط میان دو کوریا

ورود این هیت امریکایی به کوریائی شمالی، یک روز پس از آن انجام شد که 'مون جائه این' رئیس جمهوری کوریائی جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر شمالی دومین نشست سران را در روستای مرزی 'پانمونجوم' انجام دادند.
دیدار رهبران کوریائی شمالی و آمریکا قرار بود 12 جون در سنگاپور برگزار شود اما ترامپ در نامه ای به 'کیم جونگ اون' رهبر کوریائی شمالی، با اشاره به آنچه که «خصومت آشکار» در موضع‌گیری‌های اخیر پیونگ یانگ خواند، نوشت که از دیدگاه او «اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این دیدار نیست».
پس از لغو دیدار سران، معاون وزیر امور خارجه کوریائی شمالی با صدور بیانیه‌ای با ادبیات آشتی‌جویانه، گفت که پیونگ یانگ همچنان مایل به «نشست روبرو با امریکا و حل و فصل مسائل و اختلافات موجود» است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала