اهداف پشت پرده سفر "مسلمیار" به ریاض

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از سفر "حکمتیار" و برخی مقامات ارشد افغانستان، این بار "فضل هادی مسلمیار" رئیس سنای این کشور به دعوت رسمی رئیس مجلس شورای عربستان به ریاض رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان در سفر به ریاض با «عبدالله بن محمد آل شیخ» رئیس مجلس شورای عربستان سعودی، افغان‌های مقیم در این کشور و سایر مقامات سعودی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
پیش از این نیز به ترتیب «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی، «عبدالرب رسول سیاف» و «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان به دعوت رسمی مقامات سعودی از ریاض دیدن کرده بودند.
چیزی که باعث شده شک و تردید درباره سفر مقامات افغان به عربستان سعودی مطرح شود عدم گزارش دهی آنها به مردم و رسانه‌های افغانستان است. 

دستاورد های اتمر از سفرش به عربستان - اسپوتنیک افغانستان
دستاورد های "اتمر" از سفرش به عربستان

برخی بر این باورند که عربستان با افزایش ارتباط با رهبران جهادی و تعدادی از مقامات افغان در تلاش است تا به نوعی زمینه تقویت و فعالیت جریان‌های افراطی در افغانستان را فراهم کند.
گمانه زنی‌ها درباره اینکه عربستان تلاش می‌کند از طریق دیدار و گفت‌وگو با مقامات و رهبران سیاسی افغانستان جایگاه خود را در معادلات آینده این کشور تضمین کند افزایش یافته است.
برخی نیز بر این باورند که عربستان با افزایش ارتباط با رهبران جهادی و تعدادی از مقامات افغان در تلاش است تا به نوعی زمینه تقویت و فعالیت جریان‌های افراطی در افغانستان را فراهم کند.
بر اساس این گزارش، عربستان همکاری‌هایی با واشنگتن انجام داده است تا بتواند نیروهای میانه‌رو طالبان را از بدنه این گروه جدا کند و با اتخاذ استراتژی سرسختانه امیدوار است این گروه را به پذیرش صلح سیاسی با دولت افغانستان وادار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала