در آفتاب نیز باران میبارد

© Photo / NASA / GSFC/SDOدر آفتاب نیز باران میبارد
در آفتاب نیز باران میبارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در آفتاب باران و گرد و غبار را کشف نموده اند.

در گزارش کنفرانسTriennial Earth-Sun Summit امریکا آمده است که ستاره شناسان بارش رسوبات پلاسمای از اتمسفر خورشید به سطح آن را بررسی نمودند و معلوم شد که "باران" از قطره های پلاسما، حتی در جاهایی میبارد که دانشمندان به هیچ وجه تصورآنرا نمی کردند. مطالعه این فرآیند باید به حل معما گرم شدن تاج آفتاب کمک نماید.

ناسا از طوفان در آفتاب خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ناسا از طوفان در آفتاب خبر داد

گفته میشود که در آفتاب نیر باران میبارد.. اما باران آبی نیست.. بل شعله به شکل پلاسما میباشد که نخست در اثر درجه زیاد حرارت از سطح افتاب بلند میشود و وقتیکه به فضائی نسبتاً سرد میرسد، به شکل باران دوباره به سطح آفتاب میبارد.
دانشمندان این پدیده آسمانی را خاص بخاطر آن مطالعه می نمایند تا میکانیزم گرم شدن تاج سیارات را بدانند. معلوم شده است که درجه حرارت قشر پاره شده آفتاب که حین آفتاب گرفتگی آنرا می توان مشاهده کرد، تقریباً 100 برابر بیشتر از درجه حرارت سطح آفتاب میباشد.
امیلیا میسون از دانشگاه کاتولیک امریکا میگوید: « قبلاً نیز دانشمندان طبق معمول شعله های آتش آفتاب را در نزدیکی «باران های تاجی آفتاب» مطالعه نموده اند. اما تحقیقات فعلی نشان میدهد که باران پلاسما آتشین میتواند در ساحات مختلف آفتاب ببارد، در جائیکه درجه حرارت بالای تاج کم باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала