اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد

© AP Photoاسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد
اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا گزینه حمله سراسری به کل سوریه را در نظر گفته بود اما بیانات روسیه آنها را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه که با تلویزیون "روسیه امروز" داشته گفته است که ایالات متحده امریکا می‌خواست سرتاسر سوریه را مورد حمله قرار دهد اما بیانات روسیه در این رابطه از چنین حملۀ جلوگیری کرد.

پاسخ بشار اسد به توهین‌های ترامپ+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ بشار اسد به توهین‌های ترامپ+ویدیو

وی افزود: "در آن وقت روس‌ها با صراحت اعلام کردند که نقاط پرتاب راکت‌ها را نابود خواهند کرد… و این تهدید غرب را وادار به اقدامات خفیف‌تری کرد".

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات کیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد کیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد کیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارچ، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های کیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش داده بودند. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح کیمیایی در دما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.
مقامات سوریه بارها اعلام کرده اند که هیچگاه علیه افراد غیر نظامی و تروریست ها از سلاح کیمیاوی استفاده نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала