هزینه 17،6 میلیون دالری نخست وزیر انگلیس برای نظارت از جولیان آسانژ + توییت

© Sputnik / Alex McNaughtonهزینه 17،6 میلیون دالری نخست وزیر انگلیس برای نظارت از جولیان آسانژ + توییت
هزینه 17،6 میلیون دالری نخست وزیر انگلیس برای نظارت از جولیان آسانژ + توییت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترزا می ، نخست به عنوان وزیر امور داخله و سپس در پست نخست وزیر انگلیس، 17،6 میلیون دار را علیه آسانژ مصرف نموده است .

به گزارش اسپوتنیک، پورتال ویکیلیکس گزارش داد که ترزا می، نخست به عنوان وزیر داخله انگلستان و سپس به عنوان نخست وزیر این کشور، پول زیادی رادر مقایسه با ایالات متحده امریکا، صرف نظارت از جولیان آسانژ، موسس و بنیانگذار سایت ویکیلیکس در رابطه به بازرس ویژه در خصوص ارتباطات احتمالی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با روسیه نموده است.
طوری که وزارت مالیه ایالات متحده امریکا گزارش داد، رابرت مولر 4.5 میلیون دالر را از تاریخ اول اکتبر تا 31 مارچ 2018 برای "تحقیقات روسیه" صرف کرده است.
به گفته ویکیلیکس، واشنگتن تقریبا چهار برابر بیشتر برای فعالیت های بازرس ویژه پرونده "دخالت روسیه" پول مصرف نموده است.
در پیام ویکی لیکس در توییتر آمده است که، ترزا می ، به عنوان وزیر امور داخله و سپس به عنوان نخست وزیر، پول بیشتری علیه آسانژ مصرف نمود. ایالات متحده در تحقیقات مولر17 میلیون دالرمصرف کرد، در حالی که انگلستان تا اکنون 13.2 میلیون پوند" معادل 17،6 میلیون دالر" را فقط برای نظارت از آسانژ هزینه نموده است. 

​ 
جولیان آسانژ در سال 2010 متهم شد که در سویدن به یک زن تعرض کرده است، اما او این اتهام را رد کرده و گفته بود که مطرح کردن این اتهامات انگیزه سیاسی دارد.
جولیان آسانژ برای پرهیز از استرداد به سویدن در ارتباط با ادعاهای تعرض جنسی از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است.
نگرانی آسانژ این است که در صورت رفتن به سویدن به امریکا تحویل داده شود.
پس از آنکه آسانژ در سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد، دادستانی سویدن در پی آن بود که بتواند از او در محل این سفارت بازجویی کنند.
رابرت مولر، دادستان ویژه امریکا در ماه می 2017 برای بررسی ارتباط ادعایی میان رئیس جمهور دونالد ترامپ و منصوب شد. کرملین و ترامپ این اتهامات را رد می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала