اروپا با خطر تحریم های امریکایی روبرو است

© Sputnik / Sergey Guneevاروپا با خطر تحریم های امریکایی روبرو است
اروپا با خطر تحریم های امریکایی روبرو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در آستانه اعمال تحریم ها علیه شرکت های آلمانی و دیگر کشور های قرار دارد که با ساخت خط لوله گاز نورد استریم – 2 مرتبط هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه‌ایForeign Policy ، ایالات متحده در حال بررسی راه های مختلف برای جلوگیری از اجرای این پروژه می باشد و از دیدگاه عوامل کلیدی، اعمال تحریم ها به عنوان یک گزینه ممکن در نظر گرفته شده.
یک تن از مقامات به نشریه گفته است که آنها از هیچ چیزی برای مسدود نمودن این پروژه صرف نظر نخواهند کرد. شرکت های که با بخش انرژی روسیه در ارتباط هستندو در معرض خطر قرار دارند.
یک منبع دیگربه نشریه گفته است که، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و دیگر مقامات بلند پایه امریکا باور دارند که پروژه خط لوله گاز که"نورد استریم — 2" یک تهدید نهایت جدی برای امنیت ملی امریکا و اروپا محسوب می شود. لذا آنها خواستار لغو این پروژه م می باشند.
به گفته نشریه "فارن پالیسی" اعمال تحریم ها اختلافات میان امریکا و آلمان را که بدون آن هم از سیاست های ترامپ مبنی بر توافقات هسته‌ای ایران و تعرفه های گمرکی ناراضی است، دامن خواهد زد.
پروژه خط لوله گاز شمالی " نورد استریم — 2" شامل احداث دو خط لوله گاز از سواحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان است. برخی از کشورها به ویژه اوکراین که نسبت به از دست دادن درآمد ناشی از ترانزیت گاز روسیه هراس دارد، مخالف این طرح هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала